Επενδύσεις δίχως αύριο πραγματοποιεί η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα αυξάνοντας τον στόχο, με ιδιαίτερη βαρύτητα στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Τα μεγέθη του ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας παρουσιάζουν αυξητική πορεία με ταυτόχρονη αύξηση της χωρητικότητας κατά 1.000.000 κ.ο.χ.(grt) περίπου.
Ο συνολικός αριθμός των νέων ποντοπόρων πλοίων, για το εννιάμηνο 2014, ανέρχεται στα 39 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2.967.414 κ.ο.χ.(grt), παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2013.
Παράλληλα, σημειώνεται εμφανής τάση εγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο νεότευκτων πλοίων κατηγορίας ΔΞ – Υγραεριοφόρων (Liquid Natural Gas carriers), και Δ/Ξ μεταφορικής ικανότητας τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers), προσδίδοντας στην ελληνική σημαία επιπρόσθετα ποιοτικά χαρακτηριστικά και μειώνοντας τον μέσο όρο του ηλικιακού προφίλ του ελληνικού στόλου. Χαρακτηριστικά το 50% του στόλου είναι ηλικίας νεότερης των 10 ετών, έναντι 12,7 που είναι ο μέσος όρος των ετών του παγκοσμίου στόλου.
Την ίδια χρονική περίοδο παρουσιάστηκε αύξηση στον αριθμό των δηλωθέντων ως διαχειριζομένων πλοίων από τα ναυτιλιακά γραφεία του άρθρου 25 του Ν.27/75. Συγκεκριμένα δηλώθηκαν 578 αναλήψεις διαχείρισης πλοίων, με τον συνολικό αριθμό των διαχειριζομένων πλοίων να ανέρχεται σε 3.900 πλοία. Επίσης, σημαντική αύξηση σημειώθηκε στον αριθμό των ενεργών ναυτιλιακών εταιρειών πλοίων αναψυχής (ΝΕΠΑ) που έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο του Ν. 3182/03, κατά το πρώτο εννιάμηνο του έτους 2014 καθότι αυτός ανήλθε στις 1.270, με αύξηση 70 εταιρειών σε σχέση με το τέλος του έτους 2013.
Σε ό,τι αφορά την συνεισφορά την Ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, το συνολικό ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος για το Α’ εξάμηνο 2014, ανέρχεται στο ποσό των 7.452,3 δις ευρώ έναντι 5,826 δις ευρώ για το αντίστοιχο Α΄ εξάμηνο 2013. Στο τέλος Δεκεμβρίου 2013, οι παραγγελίες πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 371 πλοία [(άνω των 1.000 ο.χ. (gt)] συνολικής μεταφορικής ικανότητας 32,6 εκ. dwt.