«Μετά την άρση του καμποτάζ, αυτό πας μας ενδιαφέρει είναι να βρουν δουλειά όσο περισσότεροι ναυτικοί γίνεται και να διατηρηθεί η ελληνική σημαία στα πλοία», δηλώνει ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτεργατικής Ομοσπονδίας, Γιάννης Χαλάς, μετά τις αντιδράσεις τριών ναυτεργατικών σωματείων στην απόφαση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γ. Διαμαντίδη, να ξεκινήσει από σήμερα κρουαζιέρες το πλοίο «Cristal» της εταιρείας κυπριακών συμφερόντων «Louis» με μειωμένη σύνθεση πληρώματος για ένα μήνα με τη σύμφωνη γνώμη της ΠΝΟ.
Ο κ. Χαλάς τονίζει ότι από τα 14 σωματεία της Πανελλήνιας Ναυτεργατικής Ομοσπονδίας τα περισσότερα είχαν κάνει τα ίδια τις διαπραγματεύσεις και τη συμφωνία με την εταιρεία κρουζιεροπλοίων «Louis», κάτι το οποίο είναι θετικό, ενώ τόνισε ότι το θέμα αυτό θα συζητηθεί και στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ την τρέχουσα εβδομάδα.
Με ανακοίνωσή τους η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. (ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ) και η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού(ΠΕΕΜΑΓΕΝ) καταγγέλλουν ότι για το ζήτημα με το πλοίο «Cristal» δεν πραγματοποιήθηκε σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής, ενώ κάνουν λόγο για «παρασκηνιακές διαδικασίες που αποφασίζουν χωρίς αυτούς για αυτούς καταδικάζοντάς τους στην ανεργία και την κοινωνική περιθωριοποίηση».
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας «Louis», από τους 100 Έλληνες ναυτικούς που απαιτούνται για την οργανική σύνθεση του κρουαζιερόπλοιου «Cristal» προσελήφθησαν οι 75. Aναφέρει ότι έχουν προσληφθεί περισσότεροι μηχανικοί και μάγειροι από αυτούς που προβλέπει η σύνθεση, ενώ τα κατώτερα πληρώματα παραμένουν στα ίδια επίπεδα. Τονίζει ότι η εταιρεία για πρώτη φορά μάλιστα πήρε ειδικότητες που σήμερα είναι δύσκολο να βρουν δουλειά σε άλλα πλοία, όπως αρχιζαχαροπλάστες, αρτοποιούς και αρχιθαλαμηπόλους.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία «Louis» αν ανέβαζε ξένη σημαία στο «Cristal» θα μπορούσε να ναυτολογεί στη θέση των Ελλήνων ναυτικών αλλοδαπούς με λιγότερα χρήματα.
Σύμφωνα με κύκλους από το χώρο της κρουαζιέρας, ένα πλοίο με ελληνική σημαία έχει κόστος κάθε μήνα περίπου 300.000 ευρώ περισσότερο, σε σχέση με ένα πλοίο που φέρει ξένη σημαία.
Σήμερα το πρωί, το κρουζιερόπλοιο «Cristal» ξεκίνησε κρουαζιέρες από το λιμάνι του Πειραιά με υψωμένη την ελληνική σημαία. Την ελληνική σημαία αναμένεται να διατηρήσει και το κρουαζιερόπλοιο «Calypso» της ίδιας εταιρείας, το οποίο ακόμα δεν έχει αποφασιστεί πότε θα ξεκινήσει τις κρουαζιέρες.