Στην προοπτική που δημιουργεί για το λιμάνι του Πειραιά η τελική συμφωνία μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ-COSCO), που υπογράφτηκε σήμερα, αναφέρθηκαν ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης και ο γενικός διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ, Captain Fu Cheng Qiu (Κάπτεν Φου Τσιένγκ Τσιόου).
Η υπογραφή της συμφωνίας έγινε στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου από τους Γιώργο Ανωμερίτη και Κάπτεν Φου Τσιένγκ Τσιόου, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου και θα προωθηθεί προς ψήφιση από τη Βουλή των Ελλήνων.
Με δήλωσή του μετά την υπογραφή της συμφωνίας, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε: «Με αυτή την επένδυση, το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο.
Η καθαρά παρούσα αξία της καινούριας σύμβασής μας ανέρχεται στα 678 εκατομμύρια ευρώ και παράλληλα δημιουργούνται οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά, που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερς ετησίως».
«Το λιμάνι του Πειραιά», σημείωσε ο υπουργός, «είναι ο βασικότερος αναπτυξιακός πυλώνας μας στη Ναυτιλία και θέλουμε να είναι ο πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Πρωταγωνιστής σε φορτία, στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο, στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Ευρώπης, αφού από το 2014 και για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια το λιμάνι συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο».
«Για εμάς τα λιμάνια της Ελλάδας δεν είναι μόνο για να εξυπηρετούν το εσωτερικό μας εμπόριο, αλλά πρέπει να καταστούν διεθνείς κόμβοι εμπορίου και διαμετακομιστικά κέντρα, ώστε να καταστήσουμε τη γεωγραφική μας θέση ως αναπτυξιακό πλεονέκτημα» επισήμανε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Ο Γενικός Διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ, Fu Cheng Qiu, είπε ότι για τους ίδιους είναι μια σπουδαία ημέρα και τόνισε: «Τώρα, περιμένουμε την τελική έγκριση από το ελληνικό Κοινοβούλιο, και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, άμεσα θα αρχίσει η κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ.
Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ».
Ο Κάπτεν Φου Τσιένγκ Τσιόου ευχαρίστησε για την επίτευξη της συμφωνίας τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτ. Βαρβιτσιώτη και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτη, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν για να πραγματοποιηθεί.
Ο κ. Ανωμερίτης, τέλος, δήλωσε ότι ο ΟΛΠ Α.Ε. ως ιδιοκτήτης καθίσταται οικονομικά λιμάνι μεγάλης αξίας και ετήσιων προσόδων, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, της λιμενικής βιομηχανίας και της ανάπτυξης της χώρας. «Το μεγαλύτερο θέμα της χώρας είναι η ανάπτυξή της.
Είναι η βασική παράμετρος που μπορεί να δώσει διέξοδο, μαζί με άλλες διαχειρίσεις, στο πρόβλημα του δημόσιου χρέους. Και μόνο για το θέμα της ανάπτυξης αξίζει όλοι οι πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες του τόπου να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, προκειμένου να επιτύχουμε γρήγορους ρυθμούς και αποδόσεις.
Ο ΟΛΠ Α.Ε., με τις αναπτυξιακές του πρωτοβουλίες καθίσταται ο αναμορφωτής του Πειραιά, ως μια από τις πιο σημαντικές μηχανές ανάπτυξης, επιτυγχάνοντας υψηλούς ρυθμούς εσόδων και κερδών για τον ίδιο και αυξημένα έσοδα για το κράτος» τόνισε.