Επενδύσεις 1,44 δισ. και 11 νέα πλοία στο στόλο
Τα σχέδιά τους στον ναυτιλιακό χάρτη επανεξετάζουν οι Έλληνες εφοπλιστές, από τους οποίους παρατηρείται σημαντική επενδυτική στροφή στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), επενδύοντας μόνο το περασμένο έτος κεφάλαια ύψους 1,44 δισ. για την απόκτηση 11 πλοίων.
Η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα ποντάρει ιδιαίτερα στην νέα τάση των ευρωπαϊκών χωρών στην προμήθεια φυσικού αερίου από τρίτες χώρες, όπως το Κατάρ, με στόχο να απεξαρτηθούν από τη Ρωσία.
Μια τέτοια κίνηση θα αυξήσει σημαντικά τη ζήτηση πλοίων μεταφοράς LNG, ενώ εξίσου θετικά στη ζήτηση αναμένεται ότι θα επιδράσει η έναρξη εξαγωγών μεγάλων ποσοτήτων φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ, ιδίως από το 2018 και μετά.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν τη δεύτερη θέση σε ό,τι αφορά το μερίδιο αγοράς τους στον παγκόσμιο στόλο πλοίων μεταφοράς LNG, ελέγχοντας στόλο 65 πλοίων, συνολικής αξίας 9,33 δισ. ευρώ, μέγεθος που αποτελεί το 12% του παγκοσμίου στόλου.
Μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών με τη μεγαλύτερη παρουσία στη συγκεκριμένη αγορά είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο οποίος μέσω της σύμπραξης που έχει πραγματοποιήσει με τη Nakilat, τη ναυτιλιακή εταιρεία του Κατάρ, διευρύνει συνεχώς τον στόλο του.
Πλοία μεταφοράς LNG διαθέτει και ο όμιλος Τσάκου, ενώ και άλλοι πλοιοκτήτες σχεδιάζουν την είσοδό τους στην εν λόγω Αγορά, η οποία υπόσχεται σημαντικές αποδόσεις, τουλάχιστον με βάση τη σημερινή εικόνα της προσφοράς σε σχέση με τη ζήτηση.