Παραγγελίες για 502 πλοία μέχρι το 2016
Περισσότερα από 25 δισεκατομμύρια δολάρια επενδύουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε ναυπηγικά προγράμματα.
Οι συνολικές παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί μέχρι το 2016 από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, φθάνουν τα 502 πλοία, φορτηγά, δεξαμενόπλοια, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LPG και LNG, συνολικής χωρητικότητας 47,5 εκατομμυρίων τόνων.
Το 2015 αναμένεται η παράδοση 237 πλοίων χωρητικότητας 20,8 εκατ. τόνων, εκ των οποίων 99 φορτηγά, 45 δεξαμενόπλοια, 36 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 30 LPG, 20 LNG και 7 off shore.
Το 2016 είναι να παραδοθούν από τα ναυπηγεία σε ελληνικά συμφέροντα 134 πλοία, 14,5 εκατ. τόνων και το 2017 13 έως τώρα 1,4 εκατ. τόνων.
Οι ισχυροί των ναυπηγήσεων
Μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών οι οποίοι ναυπηγούν πλοία, σύμφωνα με την Marine Information Services (MIS), ξεχωρίζουν:
– Πέτρος Παππάς με την Star Bulk ο οποίος ναυπηγεί συνολικά 48 πλοία εκ των οποίων 32 φορτηγά, έξι δεξαμενόπλοια και 10 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
– Ιωάννης Αγγελικούσης με τις εταιρείες Anangel Maran tankers έχει πρόγραμμα για 19 πλοία εκ των οποίων δύο δεξαμενόπλοια και 17 υγραεριοφόρα.
– Νίκος και Χάρης Βαφειάς με τον Όμιλο Vafias, 19 πλοία εκ των οποίων δύο φορτηγά και 17 υγραεριοφόρα.
– Ευάγγελος Μαρινάκης με την Capital Shipmanagement. Έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή 18 συνολικά πλοίων εκ των οποίων 10 είναι δεξαμενόπλοια και οκτώ μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
– Ακολουθούν με τον ίδιο αριθμό πλοίων ο Θανάσης και Πάνος Λασκαρίδης της Laskaridis Group που ναυπηγούν 18 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
– Στα 18 πλοία βρίσκεται και ο Τζων Χατζηπατέρας με την Dorian Hellas που έχει συμβόλαια για την ναυπήγηση 18 υγραεριοφόρων.
– Ναυπηγικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει 15 πλοία έχουν σε εξέλιξη ο Θόδωρος Βενιάμης με την golden union όλα φορτηγά και η οικογένεια Λογοθέτη με την Lomar Shipping Ltd εκ των οποίων τα έξι είναι φορτηγά και τα εννέα containerships.
– Ο Μιχάλης Μποδούρογλου με τις εταιρείες Allseas και Paragon ναυπηγεί συνολικά 13 πλοία εκ των οποίων εννέα φορτηγά και τέσσερα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
– Ο Γιώργος Οικονόμου με τις εταιρείες Cardiff-Dryships-TMS-Ocean Rig ο οποίος έχει ναυπηγικό πρόγραμμα για 12 πλοία. Από αυτά τέσσερα είναι φορτηγά, δύο δεξαμενόπλοια, δύο υγραεριοφόρα και τέσσερα άλλων τύπων.
– Ο Θανάσης Μαρτίνος με την Εastern Mediterranean Maritime, με έξι δεξαμενόπλοια και έξι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
– Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος της Costamare με 11 πλοία, όλα containerships,
– Ο Όμιλος Τσάκου με 10 πλοία εκ των οποίων εννέα δεξαμενόπλοια και ένα LNG
– Ο Πήτερ Λιβανός με τις εταιρείες Euronav και Gaslog LNG με 10 πλοία όλα για μεταφορά φυσικού αερίου
– Ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης με την Consolidated Marine Management Inc επίσης με 10 πλοία υπό ναυπήγηση, έξι δεξαμενόπλοια και τέσσερα LNG
– H Εletson των οικογενειών Καρασταμάτη-Κέρτσικοφ και Χατηζελευθεριάδη με 10 πλοία όλα υγραεριοφόρα.