Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τοποθετούμενο σήμερα επί μιας ελληνικής υπόθεσης αποφάνθηκε ότι ο κοινοτικός κανονισμός (ΕΟΚ) 3577/92 (ο οποίος αφορά τις θαλάσσιες ενδομεταφορές και το καμποτάζ) «δεν αντίκειται σε εθνική ρύθμιση εισάγουσα σύστημα προηγουμένης αδείας για την παροχή υπηρεσιών θαλασσίων ενδομεταφορών το οποίο προβλέπει την έκδοση διοικητικών πράξεων που επιβάλλουν την τήρηση συγκεκριμένου ωραρίου δρομολογίων για λόγους αναγόμενους στην ασφάλεια των πλοίων και την τάξη εντός των λιμένων υπό τον όρο ότι το εν λόγω σύστημα βασίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια τα οποία δεν εισάγουν δυσμενείς διακρίσεις και είναι γνωστά εκ των προτέρων».
Το 2006, η Ναυτιλιακή Εταιρία Θάσου υπέβαλε στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας δηλώσεις τακτικής δρομολογήσεως των πλοίων της τα οποία εξυπηρετούν τη σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με τη Θάσο. Το λιμεναρχείο Καβάλας επισημαίνει σε έγγραφό του ότι οι ταυτόχρονες αφίξεις ή αναχωρήσεις των πλοίων θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ότι, εάν αυτές προγραμματίζονταν σε διαφορετικές ώρες, θα μπορούσε να διασφαλιστεί η παροχή καλύτερης δημόσιας υπηρεσίας. Στη συνέχεια, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας επέβαλε τις τροποποιήσεις. Η Ναυτιλιακή Εταιρία Θάσου αμφισβήτησε το κύρος των τροποποιήσεων προβάλλοντας ότι οι διατάξεις του νόμου 2932/2001 είναι άκυρες καθόσον αντιβαίνουν στις διατάξεις του κανονισμού. Παράλληλα, το 2006, η Αμάλθεια Ι Ναυτική Εταιρία ζήτησε από τον Υπουργό τη δρομολόγηση του πλοίου της για τη σύνδεση της Αρκίτσας με την Αιδηψό. Οι λιμενικές αρχές επισήμαναν ότι, για λόγους ασφάλειας, δεν μπορούσε να επιτραπεί ταυτόχρονη αναχώρηση περισσότερων των δύο πλοίων. Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας επέτρεψε ταυτόχρονη αναχώρηση δύο μόνον πλοίων (του πλοίου της Αμάλθειας και πλοίου ανήκοντος σε κοινοπραξία πλοιοκτητών). Η Αμάλθεια προσέβαλε τις αποφάσεις του Υπουργού ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας υπέβαλε για τις δύο υποθέσεις προδικαστικά ερωτήματα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το οποίο εξέδωσε σήμερα την απόφασή του.