Με δέλεαρ τα σημαντικά μειωμένα τιμολόγια για τα in transit εμπορευματοκιβώτια (-20% στο κόστος εναπόθεσης/παραλαβής), αλλά και τη δημοπράτηση του έργου της 6ης προβλήτας, μεταβαίνει απόψε στο Βελιγράδι, σε μια προσπάθεια προσέγγισης πελατών για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης(ΟΛΘ), Στέλιος Αγγελούδης.
Στις επαφές του με φορείς της Σερβίας, που θα συνεχιστούν την Τετάρτη και Πέμπτη, ο κ. Αγγελούδης θα γνωστοποιήσει – μεταξύ άλλων – και την αύξηση κατά 50% της αποθηκευτικής ατέλειας για τα εμπορευματοκιβώτια διαμετακόμισης (in transit). Η ρύθμιση αυτή, άλλωστε, καθιστά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης άκρως ανταγωνιστικό έναντι των υπολοίπων θαλασσίων εισόδων, που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τη σερβική αγορά.
Ο κ. Αγγελούδης αναμένεται ακόμη να ενημερώσει τους Σέρβους επιχειρηματίες για τη δημοπράτηση του έργου επέκτασης της 6ης προβλήτας. Θα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το έργο θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο 2011 και θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2015, οπότε η δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ θα αυξηθεί ετησίως στα 1,2 εκατομμύρια TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων), ενώ στο λιμάνι θα «πιάνουν» και μεγαλύτερα πλοία.
Αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της απευθείας σύνδεσης του λιμανιού με την Εγνατία Οδό, τη βελτίωση της παροχής των σιδηροδρομικών υπηρεσιών και την αναβάθμιση των τελωνειακών και ελεγκτικών διαδικασιών στα υπό διαμετακόμιση φορτία, καθιστούν τη Θεσσαλονίκη ιδανική πύλη για το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Σερβίας.
Πέρυσι διακινήθηκαν μέσω ΟΛΘ από και προς πΓΔΜ και Σερβία 13.861 εμπορευματοκιβώτια. Αντίστοιχα την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2010 η διακίνηση από το ΣΕΜΠΟ από και προς τις δύο αυτές χώρες ήταν 12.705 κοντέινερ, έναντι 11.319 σ