Με το μισό, σε σχέση με το αρχικό προϋπολογισθέν κόστος, θα κατασκευαστεί το έργο στην 6η προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς η «ανομβρία» που επικρατεί εδώ και πολλούς μήνες, σε επίπεδο δημοπράτησης δημοσίων έργων στη χώρα, έφερε μεγάλες εκπτώσεις, της τάξης του 40%-51%, από πλευράς των ενδιαφερόμενων εταιρειών στο σχετικό διεθνή διαγωνισμό.
Πάντως, όπως διαβεβαίωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Στέλιος Αγγελούδης, εκπτώσεις δεν θα υπάρξουν στην ποιότητα, καθώς οι προδιαγραφές του έργου είναι πολύ συγκεκριμένες και υπερβάσεις επιτρέπονται μόνο σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας, όπως μεγάλες φυσικές καταστροφές.
Ο λόγος γίνεται για το έργο επέκτασης του κρηπιδώματος 26 στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), στην 6η προβλήτα, το οποίο η προσωρινή μειοδότρια, «Μοχλός Α.Ε.», θα κατασκευάσει έναντι αντιτίμου περίπου 70 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 50,97% (έναντι 46,1% για τη δεύτερη καλύτερη προσφορά και περίπου 41% για την τρίτη. Συνολικά, κατατέθηκαν εννέα προσφορές).
Στο μεταξύ, η ΟΛΘ Α.Ε., που την Τετάρτη αναμένεται να ανακοινώσει, σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, την επάνοδό της «σε επίπεδα καλής κερδοφορίας», έχει ήδη καταθέσει το φάκελο για τη χωροθέτηση μαρίνας σκαφών αναψυχής στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού, στην πλευρά που «κοιτάζει» προς πλατεία Αριστοτέλους.
Το ζήτημα της επίγειας χωροθέτησης της μαρίνας, προϋπολογισμού 8,5-9 εκατ. ευρώ, έχει ήδη κλείσει, ενώ εκκρεμεί η θαλάσσια, για την οποία αναμένεται το πράσινο φως από το αρμόδιο υπουργείο. «Όλα είναι έτοιμα και ευελπιστούμε ότι θα μπορέσουμε να δημοπρατήσουμε το έργο εντός χρονοδιαγράμματος, στο τέλος Μαρτίου έως το πρώτο δεκαήμερο Απριλίου», διευκρίνισε ο κ. Αγγελούδης.
Εξάλλου, ερωτηθείς για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης, π.χ. με την Κρήτη, ο κ. Αγγελούδης δήλωσε ότι ο υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης, είναι θετικός στο να ξαναβρεί η Θεσσαλονίκη μέρος των χαμένων ακτοπλοϊκών συνδέσεών της και εντός του επόμενου 20ημέρου αναμένεται να γίνουν σχετικές ανακοινώσεις.
«Μείωση κόστους εργασίας, χωρίς κούρεμα μισθών», προαναγγέλλει η διοίκηση
«Αναγκαίο κακό», λένε οι εργαζόμενοι
Τη μείωση του κόστους εργασίας, όμως «όχι με μείωση ή κούρεμα μισθών», αλλά «με αναδιάρθρωση των μορφών εργασίας», έχει βάλει ως στόχο η ΟΛΘ, στο πλαίσιο και των σχετικών επιταγών του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη.
Όπως διευκρίνισε, η αναδιάρθρωση αυτή περιλαμβάνει, ενδεικτικά, εκμηχάνιση κάποιων διαδικασιών και μετακίνηση προσωπικού σε εκείνες τις υπηρεσίες, εντός λιμένος, όπου υπάρχει αυξημένη ανάγκη.
«Ο διάλογος με τους εργαζόμενους έχει ξεκινήσει και ήδη έχει αρχίσει να υλοποιείται το 80% των όσων είπαμε», επεσήμανε, υπενθυμίζοντας ότι την τελευταία διετία έχουν αποχωρήσει από τον ΟΛΘ 120 εργαζόμενοι.
«Αναγκαίο κακό», χαρακτηρίζει τις αλλαγές ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), Γιώργος Σπανόπουλος, ο οποίος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επεσήμανε ότι η μέχρι στιγμής υλοποίηση της αναδιάρθρωσης γίνεται ομαλά και ότι το προσωπικό τηρεί στάση αναμονής, μέχρις ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Κατά τον ίδιο, από τον Μάρτιο του 2010 οι μισθοί των εργαζομένων έχουν συρρικνωθεί σταδιακά κατά 25%, ενώ ο αριθμός τους μειώθηκε κατά περίπου το ίδιο ποσοστό (αποχώρησαν 70 άτομα από πέρυσι).
«Σήμερα είμαστε περίπου 420 εργαζόμενοι, μαζί με τους λιμενεργάτες, από ένα οργανόγραμμα 750 ατόμων και δίνουμε τα πάντα για να παραμείνει αναλλοίωτη η ισχύς του λιμανιού», κατέληξε ο κ. Σπανόπουλος.