Οι μεγαλύτεροι αγοραστές μεταχειρισμένων πλοίων αναδείχτηκαν οι Έλληνες εφοπλιστές το 2014 καθώς απέκτησαν το 24% της χωρητικότητας, ήτοι 11,8 εκατομμύρια κόρους που άλλαξαν χέρια.
Τα περισσότερα πλοία αγοράσθηκαν από Ιαπωνικές εταιρείες οι οποίες προέβησαν στις περισσότερες πωλήσεις πλοίων.
Τους Έλληνες εφοπλιστές σε αγορές πλοίων από «δεύτερο χέρι», ακολουθούν οι κινέζικες εταιρείες, ενώ για πρώτη φορά φαίνεται να μπαίνουν γερά στο παιχνίδι οι ναυτιλιακές εταιρείες των ΗΠΑ των οποίων η δραστηριότητα στην αγορά των μεταχειρισμένων αυξήθηκε κατά 139% σε σχέση με το 2013.
Συνολικά το 2014 άλλαξαν χέρια 1.320 σκάφη, συνολικής χωρητικότητας 51 εκατομμυρίων κόρων, διαμορφώνοντας έναν τζίρο συνολικού ύψους 26,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. (Διαβάστε επίσης: 105,6 δισ. δολάρια η αξία του ελληνικού στόλου)
Πρώτα τα δεξαμενόπλοια
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον καταγράφτηκε στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, καθώς άλλαξαν χέρια 309 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 23 εκατομμυρίων τόνων, αυξημένη κατά 82% σε σύγκριση με το 2013. Η συγκεκριμένη χωρητικότητα αντιστοιχεί στο 45% της συνολικής χωρητικότητας, που άλλαξε χέρια.
Αντίθετα, οι πωλήσεις φορτηγών πλοίων- χύδην (bulk carriers) μειώθηκαν κατά 7% σε σύγκριση με το 2013 και πωλήθηκαν συνολικά 411 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 16,9 εκατομμυρίων τόνων αν και αυτή η κατηγορία πλοίων αντιπροσωπεύει το 33% των συνολικών πωλήσεων σε χωρητικότητα.
Σχετικά με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο όγκος της χωρητικότητας που πωλήθηκε, αυξήθηκε κατά 48% ενώ πωλήθηκαν 275 πλοία συνολικής χωρητικότητας 6,5 εκατομμυρίων κόρων.