SeaJets εναντίον HSW και Aegean Speed Lines στις Kυκλάδες
Το καινούριο ταχύπλοο σκάφος τύπου καταμαράν που είχε παραγγείλει στην Αγγλία η SeaJets, το Champion Jet 1 έφτασε για πρώτη φορά στο λιμάνι του Πειραιά το περασμένο Σάββατο.
Η παραλαβή του χωρητικότητας 1.000 επιβατών πλοίου από την εταιρία του εφοπλιστή Μάριου Ηλιόπουλου και η δρομολόγησή του στη γραμμή Πειραιάς – Μύκονος – Νάξος – Σαντορίνη από τον ερχόμενο Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο δίνει το έναυσμα για τη «σκληρή ναυμαχία» που θα εξελιχθεί τη θερινή περίοδο στη θάλασσα των Κυκλάδων.
Μια γραμμή – φιλέτο λόγω της ανόδου της τουριστικής κίνησης μέχρι και 60% που λειτουργεί σαν «μαγνήτης» για τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται εκεί.
Ο κλάδος των ταχύπλοων και ειδικά στο δρομολόγιο προς Κυκλάδες, θεωρείται μέχρι τώρα προνομιακός χώρος της Hellenic Seaways, η οποία έχει στον στόλο της τέσσερα μεγάλα (HighSpeed 4, HighSpeed 5, HighSpeed 6 και Hellenic Wind) και μικρότερα Flying Cats.
Η εταιρία που ελέγχεται από τον όμιλο Γκριμάλντι, τον όμιλο Πειραιώς και την ΑΝΕΚ, και η οποία βρίσκεται σε φάση αναδιοργάνωσης, πριν από λίγο καιρό πήρε την απόφαση να πουλήσει πλοία της και να διατηρήσει κυρίως τα ταχύπλοα επιβατηγά, τα οποία παρουσιάζουν προοπτικές ανάπτυξης.
«Αντίπαλος» στη γραμμή προς Κυκλάδες είναι και η Aegean Speed Lines του ομίλου Ευγενίδη, η οποία με τα Speedrunner δραστηριοποιείται στις γραμμές Πειραιάς – Δυτικές Κυκλάδες και Πειραιάς – Πάρος – Νάξος.
Όμως, ο στόλος της είναι μικρός με αποτέλεσμα να έχει μείνει πίσω στον ανταγωνισμό, όπως λένε ναυτιλιακοί κύκλοι του Πειραιά.
Μέσα σε αυτό το… σκηνικό η SeaJets στοχεύει να αναπτυχθεί περαιτέρω «σαλπίζοντας» επίθεση κατά κύριο λόγο στην Hellenic Seaways και επιδιώκοντας να αποσπάσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε νευραλγικής σημασίας δρομολόγια όπως είναι εκείνα του Νοτίου Αιγαίου.
ΔΙΠΛΟ «ΧΤΥΠΗΜΑ»
Μάλιστα το Champion Jet I είναι το πρώτο πλοίο που παραλαμβάνει η SeaJets. Ένα ακόμη θα παραδοθεί από την INCAT εντός του τρέχοντος έτους.
Το «αδερφάκι» του Champions Jet II, το οποίο θα ρίξει στα… νερά της γραμμής Πειραιάς – Σίφνος – Μήλος – Φολέγανδρος – Ίος – Σαντορίνη.
Το «δίδυμο» των καινούριων πλοίων θα αντικαταστήσει δύο παλαιότερα της εταιρίας, η οποία ήδη διαθέτει έναν στόλο 6 μεγάλων high speed και δρομολογεί αποκλειστικά ταχύπλοα σε περισσότερες από 140 συνδέσεις από Πειραιά, Ραφήνα και Κρήτη προς τις Κυκλάδες.
Πέρα από την άνοδο του τουρισμού, καθοριστικό ρόλο στην απόφαση του Μάριου Ηλιόπουλου να επενδύσει σε δύο νεότευκτα ταχύπλοα έπαιξε και το ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για καλύτερη σύνδεση της Κρήτης με τις Κυκλάδες, μια γραμμή η οποία παρουσιάζει «κενά», αλλά και η ανάγκη ενίσχυσης των άλλων γραμμών.
Η εξέλιξη αυτή μάλιστα, κρίνεται σημαντική τόσο για την ίδια τη SeaJets, όσο και για την ελληνική ακτοπλοΐα στο σύνολό της. Και αυτό επειδή έρχεται σε μία χρονική στιγμή που «ζυμώνονται» και προμηνύονται μεγάλες και ριζικές ανακατατάξεις στον κλάδο που θα αλλάξουν ριζικά τον «χάρτη» όπως τον γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Και δεύτερον, επειδή μετά από πολύ καιρό, από τότε που ξέσπασε η «θύελλα» της οικονομικής κρίσης, έρχονται δύο νέα πλοία στις ελληνικές θάλασσες, αφού ο κανόνας θέλει τις περισσότερες ακτοπλοΐκές εταιρίες να πωλούν πλοία τους προκειμένου να εξασφαλίσουν ή να ενισχύσουν τη ρευστότητα στα ταμεία τους.
Η συγκυρία δε, ήταν παραπάνω από ευνοϊκή, δεδομένου ότι οι τιμές του πετρελαίου έχουν υποχωρήσει σε ποσοστό 50%, γεγονός που σημαίνει φθηνότερα καύσιμα και μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα για τέτοιου είδους πλοία που είναι και περισσότερο ενεργοβόρα σε σχέση με τα συμβατικά. Η πτώση στην τιμή των καυσίμων συμβάλλει έτσι στο να είναι βιώσιμα.
Άνθρωπος που δε φοβάται το ρίσκο και τις δύσκολες αναβάσεις ο 48χρονος Μάριος Ηλιόπουλος, λόγω και του αγαπημένου του χόμπι να τρέχει σε αγώνες αυτοκινήτων ή από τότε που με τη μηχανή enduro πραγματοποιούσε επικίνδυνες σούζες στην Αβάνα, βλέπει το κενό που υπάρχει στην ακτοπλοΐκή σύνδεση νησιών – δημοφιλών προορισμών και κινείται επιθετικά.
Το σίγουρο είναι πως με ανανεωμένο στόλο η SeaJets είναι έτοιμη να… ταράξει τα νερά και τις ισορροπίες, βάζοντας «φωτιά» στον ανταγωνισμό.