Ένα Suezmaxe της Nordic American Tanker Shipping (NATS), φαίνεται να προσεγγίστηκε από πειρατές, ενώ από την εταιρία, το συμβάν δεν χαρακτηρίστηκε επίθεση.
Πειρατές σε δύο μικρές βάρκες προσέγγισαν το δεξαμενόπλοιο Λιβεριανής σημαίας SCF Alpine (έτος κατασκευής 2010) της Sovcomflot, 74.400 Τόνων, κάπου στα χωρικά ύδατα μεταξύ της Σομαλίας και της Κένυας, τη Δευτέρα το βράδυ, με λιμάνι προορισμού τη Μομπάσα, σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας TradeWinds. Δεν πιστεύεται πως υπήρξε κάποιος τραυματισμός στο πλήρωμα.
Εκπρόσωπος της Sovcomflot περιέγραψε το περιστατικό γύρω στις 22:00 UTC ως «μια προσέγγιση από τους πειρατές» και επιβεβαίωσε τις πληροφορίες που τοποθετούν το γεγονός περίπου 15 μίλια νότια-ανατολικά του νησιού Pemba στην Τανζανία. Το πλοίο έφτασε στο λιμάνι εκφόρτωσης του «δίχως επιπτώσεις» για το πλοίο, το πλήρωμα ή το φορτίο.
Νωρίς το πρωί της Τρίτης το Michele Bottiglieri (2001) ιδιοκτησίας της ιταλικής RBD Armatori, AOS δέχθηκε επίθεση στα ανοικτά των ακτών του Ομάν. Ένας εκπρόσωπος του ιδιοκτήτη είπε κανένα από τα 23 μέλη του πληρώματος δεν τραυματίστηκε στην επίθεση και το σκάφος είναι άθικτο. Το πλοίο φόρτωσε στην Αυστραλία και πιστεύεται ότι τώρα είναι καθ ‘οδόν προς Τζέντα.
Το δεξαμενόπλοιο Nordic Apollo (2005) της NATS χωρητικότητας 150.000 τόνων λέγεται ότι ήταν, επίσης, θύμα πειρατικής προσέγγισης στον Κόλπο του Άντεν, τη Δευτέρα, σε Διεθνώς συστημένο διάδρομο διέλευσης.
Μια πηγή κοντά στην εταιρία αρνήθηκε ότι το περιστατικό ήταν κάτι σοβαρό, αλλά πληροφορίες λένε πως ανοίχθηκε πυρ εναντίον του Suezmax υπο τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ, το οποίο συνέχισε το ταξίδι του προς Σιγκαπούρη χωρίς ζημιές ή τραυματισμούς μελών του πληρώματός του .
Στον Κόλπο του Άντεν το ιαπωνικής ιδιοκτησίας, με σημαία Παναμά, Oriental Rose (2006) δέχτηκε επίσης πυρά από πειρατές, το βράδυ της Δευτέρας. Δύο από τα 21 μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν από σπασμένα γυαλιά κατά τη διάρκεια του συμβάντος. Το πλοίο συνέχισε το ταξίδι του από την Ολλανδία στην Ινδία.
Το Kota Naluri (2008) της Pacific International Lines, το βράδυ της Δευτέρας, υπέστη επίθεση, στην περιοχή του συμβάντος κατά του SCF Alpine. Και αυτό το πλοίο ήταν καθ ‘οδόν προς Μομπάσα, αλλά, ευτυχώς, δεν υπάρχουν αναφορές για τυχόν τραυματισμούς. Το Kota Perkasa της Pacific International Lines ανέφερε ύποπτη δράση πειρατών στην περιοχή αυτό το Σαββατοκύριακο. Άλλο ένα από τα πλοία της εταιρία διέφυγε απόπειρα πειρατείας τον Ιούλιο και τέλος πριν από ένα χρόνο ένα πλοίο της PIL βρισκόταν υπό ομηρία, αλλά απελευθερώθηκε μετά την καταβολή λύτρων $ 4 εκατομμυρίων.
Η συχνές επιθέσεις απασχολούν έντονα τις ναυτιλιακές εταιρείες και τις αρμόδιες αρχές που ανέμεναν η πειρατική δραστηριότητα να υποχωρήσει με τους χειμερινούς μουσώνες, αλλά μάταια.