Οι συζητήσεις για επέκταση της συμφωνίας για νέες επενδύσεις και μετά τις 28 Μαΐου
Τον Μάιο του 2013, η Costamare τάραξε τα νερά της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, ανακοινώνοντας τη συμφωνία – συμμαχία με ένα από τα κορυφαία hedge funds της Αμερικής, το York Capital του James Dinan.
Ήταν η περίοδος που πολλά funds έχτιζαν θέσεις σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Έτσι και για τον Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο, ο οποίος έχει αναλάβει το «τιμόνι» των ναυτιλιακών business της οικογένειας, η δημιουργία ενός joint venture με έναν επενδυτικό όμιλο όπως η York, αποτελούσε «εγγύηση» και σημαντικό στήριγμα για την υλοποίηση ενός φιλόδοξου αναπτυξιακού business plan για την ενίσχυση του στόλου των containerships, αλλά και για την προσέλκυση και νέων επενδυτών.
Το χρηματοδοτικό σκέλος για από κοινού επενδύσεις της συνολικής διάρκειας έξι ετών συμφωνίας, λήγει σε λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 28 Μαΐου. Θα συνεχίσουν άραγε και μετά από αυτή την ημερομηνία την «κοινή πλεύση» οι δύο πλευρές; Εδώ και ενάμιση μήνα περίπου, ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, αλλά και ο οικονομικός διευθυντής και στενός συνεργάτης του, Γρηγόρης Ζήκος, βρίσκονται σε συνεχείς επαφές και συζητήσεις με ανώτερα στελέχη της York Capital με σκοπό την ανανέωση της συνεργασίας τους και την επέκταση του χρόνου κοινής επενδυτικής πορείας.
Άλλωστε, για την εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Costamare, η οποία στην κοινοπραξία ελέγχει το 49%, τα οφέλη από το deal με έναν «γίγαντα» όπως η York Capital είναι πολλά. Αφενός η οικονομική στήριξη για ναυπηγήσεις και εξαγορές πλοίων – containerships. Μέχρι σήμερα, οι δύο συνέταιροι έχουν υλοποιήσει ένα πρόγραμμα – μαμούθ 1,1 δισ. δολαρίων για 14 πλοία.
Μόνο την περσινή χρονιά, η ναυτιλιακή εταιρία πρόσθεσε στον στόλο της τρία νεότευκτα και τρία second hand πλοία, ενώ πριν λίγο καιρό υπέγραψε μαζί με τη York και συμφωνία με τα ναυπηγεία Hanjin στις Φιλιππίνες για τη ναυπήγηση ενός containership 11.000 TEU, το οποίο είναι προγραμματισμένο να παραληφθεί τον Δεκέμβριο του 2016. Αφετέρου, ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος ξαναβγάζει από το… συρτάρι το σχέδιο να εισάγει και δεύτερο ναυτιλιακό «όχημα» στη Wall Street με τη μορφή Master Limited Partnerships, την Costamare Partners, στην οποία η μητρική Costamare θα κατέχει το 49%.
Θεωρεί πως και μόνο το όνομα York Capital θα λειτουργήσει ως πόλος έλξης για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές και θα αντληθούν τα κεφάλαια στα οποία στοχεύει και βάσει του παλαιότερου σχεδίου του ξεπερνούσαν τα 100 εκατ. δολ. Η νέα εταιρία δε, θα αγοράσει αρχικά 4 containerships από την Costamare, ενώ θα προικοδοτηθεί και με δικαίωμα αγοράς 10 ακόμη μεγάλων τέτοιου τύπου πλοίων, τα 9 εκ των οποίων τελούν υπό ναυπήγηση για λογαριασμό του consortium.
«Πρόκειται για μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία» δήλωσε στην Tradewinds πριν από μερικές ημέρες ο κ. Ζήκος, με αφορμή την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας, η οποία παρουσίασε αυξημένα κέρδη στα 26,3 εκατ. δολ. για το α’ τρίμηνο του 2015 (από 19,8 εκατ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα).
Τόνισε επίσης πως «από τη στιγμή που οι μέχρι τώρα αποδόσεις των κοινών επενδύσεών μας είναι καλές και μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα και η χημεία στη συνεργασία μας είναι άψογη, ελπίζουμε να συνεχιστεί και μετά τις 28 Μαΐου».
ΘΕΤΙΚΟ MOMENTUM
Αλλά και για τη York Capital, που ως fund «κυνηγά» κέρδη και υπεραξίες, η επέκταση της συμφωνίας ως προς τις κοινές επενδύσεις θα ήταν επωφελής, αφού το momentum των ναυλαγορών είναι θετικό. Υπάρχει μια ευνοϊκή συγκυρία, καθώς οι ναύλοι ανεβαίνουν, ενώ ο παγκόσμιος στόλος που βρίσκεται σε αδράνεια είναι κάτω του 2% και η δραστηριότητα παραμένει υψηλή.
Δεν είναι τυχαίο πως τα containerships ναυλώνονται σε υψηλότερες τιμές σε σύγκριση με το παρελθόν και αυτό σημαίνει μεγαλύτερα έσοδα για τους μετόχους και τις ναυτιλιακές εταιρίες.
Οι προβλέψεις δε, των αναλυτών πως η ζήτηση για containerships παρουσιάζει αυξητικές τάσεις τόσο στην Ευρώπη, όσο και στις ΗΠΑ για όλο το 2015, αποτελούν ένα ακόμη ευοίωνο σημάδι. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια και η York Capital έχει ισχυρό κίνητρο για να συνεχίσει να επενδύει στην ενίσχυση του στόλου containerships.
$200 ΕΚ. ΓΙΑ 5 ΝΕΟΤΕΥΚΤΑ BULKERS
Από τον «γίγαντα» Scorpio σε3 ισχυρούς Greeks
Από τα ναυπηγεία και τους ναυτιλιακούς κολοσσούς στα… χέρια Ελλήνων εφοπλιστών περνούν τον τελευταίο μήνα όλο και περισσότερα πλοία της αγοράς ξηρού φορτίου. Η «θαλασσοταραχή» στις ναυλαγορές και η ανάγκη περιορισμού του ρίσκου και της τόνωσης των εσόδων έχει οδηγήσει πολλές εταιρίες- γίγαντες όπως η Scorpio Bulkers, η Golden Ocean κ.ά. να πωλούν πλοία τους που είτε βρίσκονται υπό κατασκευή στις διεθνείς γιάρδες ή τα έχουν παραλάβει πρόσφατα.
Οι Greeks αναδεικνύονται σε πρωταγωνιστές και στον κλάδο των resales, καθώς σπεύδουν να αξιοποιήσουν αφενός τις χαμηλές τιμές των πλοίων (17 – 18 εκ. δολ. κοστίζουν τα kamsarmax και κοντά στα 40 εκατ. ευρώ τα capsizes), αλλά και τις προοπτικές ανάκαμψης των ναυλαγορών που «βλέπουν» οι αναλυτές και αγοράζουν διαρκώς πλοία. Μόνο τις τελευταίες εβδομάδες, έχουν κλειστεί τρία σημαντικά deals με τη Scorpio Bulkers, συνολικής αξίας πάνω από 200 εκατ. δολ. Ο Γιάννης Αγγελικούσης, αγόρασε αντί 132 εκ. δολ. τρία capsizes, «επιστρέφοντας» μετά από αρκετά χρόνια στον κλάδο του ξηρού φορτίου, ενώ η Diana Shipping του Συμεών Παληού αγόρασε το «Hull No 1364» αντί 43 εκ. δολ.
Αλλά και ο Κυριάκος Σιγάλας της Blue Seas Shipping φέρεται να είναι ο αγοραστής του πλοίου «SBI Kratos» χωρητικότητας 64.000 dwt. Ανάλογες ευκαιρίες όμως, αναζητούν και άλλοι εφοπλιστές με ισχυρή ρευστότητα, όπως ο Γιώργος Προκοπίου, ο Λου Κολλάκης κ.α.