Επενδύει στα car carriers καθώς περιμένει παγκόσμια άνοδο της αγοράς αυτοκινήτου
Την περασμένη εβδομάδα, το Grimaldi Group υπέγραψε μια συμφωνία μαμούθ με τα κινεζικά ναυπηγεία του Yangfan Group: Έναντι 720 εκατομμυρίων δολαρίων, θα προμηθευτεί ως 12 pure car/truck carriers (PCTCs).
Αυτό, είναι η μία όψη του νομίσματος. Ο σκοπός για τον οποίο οι Γκριμάλντι κάνουν αυτή την γιγαντιαία παραγγελία πλοίων αποκλειστικής μεταφοράς οχημάτων, είναι η άλλη. Πριν προχωρήσουμε λοιπόν στα της συμφωνίας, ας δούμε αυτό. Το Tradewinds σημειώνει με νόημα ότι αυτά τα πλοία αναμένεται να μεταφέρουν οχήματα που παράγονται από την FCA (Fiat Chrysler Automobiles) στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά. Ουσιαστικά δηλαδή μας δείχνει τα σχέδια του Gruppo με την επιστροφή του –μετά από 25ετή απουσία- στην αμερικανική αγορά. Ο Γκριμάλντι λοιπόν, έχει, με τη σειρά του, κλείσει κάποιο κολοσσιαίο deal για τη μεταφορά των Fiat, Alfa Romeo, Ferrari, Maserati στην αμερικανική από την ευρωπαϊκή ήπειρο και των Chrysler για το αντίστροφο ταξίδι.
Οι παραδόσεις
Σε πρώτη φάση, η συμφωνία του Grimaldi Group με τη Yangfan αφορά την αγορά πέντε πλοίων χωρητικότητας 7.800 ceu (car-equivalent-unit), κόστους 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Το ίδιο deal εμπεριέχει option για επτά ακόμα. Τα ναυπηγεία Yangfan κέρδισαν την παραγγελία μετά από έναν σκληρό διαγωνισμό με τρεις ακόμα κινεζικές γιάρδες, ανάμεσα στις οποίες η CSC Jinling Shipyard, που φαινόταν να έχει το προβάδισμα. Τα πρώτα πέντε πλοία που αποκαλούνται “Green PCTCs” έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2017 και θα ενταχθούν άμεσα στα δρομολόγια των Γκριμάλντι, ενώνοντας ουσιαστικά τη Μεσόγειο με τη Βόρεια Αμερική, ιδίως σε ό,τι αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία.
Με αυτό το deal, το Grimaldi Group διπλασιάζει το portfolio των νεόκτιστων πλοίων του σε περίπου 23 σκάφη. Η εταιρία, αναμένεται να παραλάβει ως το τέλος του έτους, τα τελευταία δύο από τα έξι 900-teu/5,700-lane-metre conros που είχε παραγγείλει το 2012 σε κορεάτικο ναυπηγείο, ώστε να τα θέσει σε δρομολόγια σύνδεσης της Ευρώπης με τη δυτική Αφρική.
Επίσης αναμένει πέντε από τα μεγαλύτερα σκάφη conro του πλανήτη να παραδοθούν το επόμενο έτος στη θυγατρική του, Atlantic Container Line (ACL). Αυτά τα θηριώδη 3,809-teu σκάφη θα ενεργοποιηθούν σταδιακά στο εβδομαδιαίο δρομολόγιο της ACL Gothenburg-Continent-UK–USEC.
Ενθουσιασμός
Πάντως, τα νέα ότι η οικογενειακή εταιρία της Νάπολι, η οποία διαθέτει περισσότερα από 100 πλοία μέσα από πέντε εταιρίες―Grimaldi Lines, Atlantic Container Lines, Minoan Lines, Malta Motorways of the Sea και Finnlines- παρήγγειλε τα γιγαντιαία σκάφη μεταφορά αυτοκινήτων, έγιναν δεκτά με ενθουσιασμό, όχι μόνο στην Ιταλία, αλλά σε ολόκληρο τον πλανήτη. Γιατί, οι πωλήσεις των car carriers λειτουργούν περίπου ως «βαρόμετρο» της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου. Και, ο ίδιος ο Emanuele Grimaldi, ο οποίος με περηφάνεια λέει πως τα καινούρια πλοία «θα μεταφέρουν 7.000 αυτοκίνητα το καθένα σε 13 καταστρώματα και θα μεταφέρουν τα οχήματα που φτιάχνουν οι Fiat και Chrysler από την Ευρώπη στις ΗΠΑ και το αντίστροφο», δείχνει πολύ αισιόδοξος για τη ναυτιλιακή αγορά (λέει ότι θα ανέβει μετά το ιστορικό χαμηλό της ευρωπαϊκής κρίσης μετά το 2009) αλλά και αυτή του αυτοκινήτου.
«Τώρα, μετά από μερικά πολύ κακά χρόνια για την οικονομία της νότιας Ευρώπης, θα υπάρξει σίγουρα μια άνοδος στις πωλήσεις αυτοκινήτων, που θα ωφελήσει τις ναυτιλιακές», λέει. «Πολλές χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία υποφέρουν πολύ από την κρίση και οι άνθρωποι δεν άλλαξαν τα αυτοκίνητά τους. Στην Ιταλία, τα καλά χρόνια, έβλεπες πωλήσεις 2,4 εκατομμυρίων νέων αυτοκινήτων ετησίως. Τώρα, είναι ένα εκατομμύριο. Αυτοκίνητα όπως οι Maserati είναι πολύ δημοφιλή στις ΗΠΑ… και οι τιμές του πετρελαίου που πέφτουν, μας ωφελούν όλοι. Αυτή η χρονιά, σίγουρα είναι θα καλύτερη».
Ο Γκριμάλντι, βέβαια, παρότι λέει πως είναι βέβαιος για την επένδυσή του (επειδή, εξηγεί, η πτώση της ισοτιμίας του ευρώ κάνει τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα πιο ανταγωνιστικά στις αγορές του κόσμου) φαίνεται πως στοχεύει στη δημιουργία ενός μονοπωλίου στα car carriers.
Εκτός από τη Fiat-Chrysler (που κατέχει τα brands Chrysler, Dodge, Ram, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Ferrari, Maserati) το Grimaldi Group είναι ο βασικός μεταφορέας και για άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Κάποιες από αυτές είναι οι General Motors, η Ford Motor Co και η Renault-Nissan Alliance. Η τελευταία μάλιστα, πριν από 15 μέρες περίπου, στη διάρκεια του ετήσιου Renault-Nissan Alliance Logistics Europe Supplier Convention, που φιλοξένησε το Technocentre Renault, στο Guyancourt, βράβευσε τον Όμιλο Grimaldi, για το γεγονός ότι έφτασε έγκαιρη απόδοση παράδοσης της τάξης του 96,9%. Η ικανότητα αντιμετώπισης υψηλών όγκων των μεταφορών σε περιόδους αιχμής και η ικανότητα να προτείνουν δημιουργικές λύσεις έχουν επίσης εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τη Συμμαχία.
Ο ΙΤΑΛΟΣ «ΠΑΡΩΝ» ΣΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ Γ.Σ.
«Εύρωστες οι Μινωικές»
Παρών ήταν ο Εμανουέλε Γκριμάλντι στην ετήσια τακτική συνέλευση της θυγατρικής (κατά 90%) της Grimaldi Group, Μινωικές Γραμμές. Κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης, ο κ. Γκριμάλντι άκουσε την ετήσια οικονομική έκθεση της εταιρικής χρήσης 2014 και αναφέρθηκε με θετικά λόγια στις οικονομικές και επιχειρησιακές επιδόσεις των Μινωικών Γραμμών.
«Διανύουμε δύσκολους και αβέβαιους καιρούς», είπε. «Παρά το δυσμενές σημερινό οικονομικό κλίμα, και την τιμή των καυσίμων να αποτελεί καθοριστικό παράγοντα των λειτουργικών εξόδων κάθε εταιρίας στο χώρο των θαλάσσιων μεταφορών, οι Μινωικές Γραμμές, έχοντας υλοποιήσει μια σειρά αποφάσεων, με στόχο τον περιορισμό των εξόδων και την αποδοτικότερη εκμετάλλευση του στόλου τους, κατάφεραν να βελτιώσουν σημαντικά τα οικονομικά τους αποτελέσματα και το α’ τρίμηνο του 2015 να είναι η μοναδική εταιρεία, με θετικό πρόσημο στις οικονομικές της επιδόσεις, στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας.
Οι Μινωικές Γραμμές είναι μια εύρωστη ναυτιλιακή εταιρία. Ένα υπόδειγμα οικονομικής συμπεριφοράς και επιχειρηματικότητας. Μαζί με τη σημερινή διοίκησή της και τον κ. Αντώνη Μανιαδάκη, Διευθύνοντα Σύμβουλο, οι Μινωικές Γραμμές, θα συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία».