Αναζητούν ασφαλή λιμάνια σε Κύπρο και Βουλγαρία
Σε αναβρασμό βρίσκονται οι περισσότερες ισχυρές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείας μετά τη δημοσιοποίηση των προτάσεων μέτρων, από την πλευρά της κυβέρνησης, που θα λειτουργήσουν ως «διαβατήριο», για να «κλειδώσει» η πολυπόθητη συμφωνία με τους δανειστές και να ανοίξει η κάνουλα χρηματοδότησης.
Του Κώστα Νούση
Ορισμένα από τα ηχηρά ονόματα της εφοπλιστικής κοινότητας, όπως πληροφορείται η dealnews.gr, είναι κλεισμένα με τα επιτελεία στα «στρατηγεία» τους, όπου και επεξεργάζονται σχέδια φυγής προς ασφαλέστερα φορολογικά λιμάνια.
Το ασαφές μέτρο για τη ναυτική βιομηχανία, το οποίο προβλέπει αύξηση του φόρου χωρητικότητας επί των πλοίων -που καταβάλλουν οι εν Ελλάδι εδρεύουσες ναυτιλιακές εταιρείες- και κατάργηση του ειδικού φορολογικού καθεστώτος, εκτινάσσει τις «μετοχές» χωρών όπως είναι η Κύπρος, η Βουλγαρία, το Μονακό και η Γερμανία.
Ποιοι… σαλπάρουν
Σύμφωνα με πληροφορίες, τον «χορό» των αποχωρήσεων ανοίγει ο εφοπλιστής Πέτρος Παππάς ο οποίος επεξεργάζεται να χαράξει ρότα με κατεύθυνση την Κύπρο.
«Εισιτήριο» για το νησί της Αφροδίτης ετοιμάζεται να εκδώσει και η σιδηρά κυρία της ελληνικής εφοπλιστικής ελίτ Αγγελική Φράγκου, ενώ ήδη το τελευταίο διάστημα γραφείο στο νησί έχει ανοίξει και η ναυτιλιακή εταιρεία του Συμεών Παληού. Από την άλλη η ναυτιλιακή εταιρεία Δαναός βολιδοσκοπεί την Αγορά της Βουλγαρίας. Σημειώνεται ότι δεν πρόκειται για τα μοναδικά ονόματα που κάνουν ασκήσεις επί χάρτου καθώς και άλλες εφοπλιστικές οικογένειας εξετάζουν χώρες όπως το Μονακό και το Αμβούργο.
Ωστόσο ο προβληματισμός έχει κάνει την εμφάνισή του καιρό τώρα, από την περίοδο των εκλογών όταν γίνονταν οι πρώτες τοποθετήσεις για αύξηση της φορολόγησης κλίμακας.
Μάλιστα, η έντυπη DEAL έγραφε τον Φεβρουάριο για τις πολλές μυστικές συσκέψεις τόσο στα γραφεία των εταιρειών όσο και στο «αρχηγείο» της Ένωσης Εφοπλιστών για το πώς θα αντιμετωπίσουν ενδεχόμενο επιπλέον φορολόγησης.
Σημειώνεται, ότι η ελληνική πλοιοκτησία, με την οικειοθελή συνεισφορά προς το ελληνικό δημόσιο, το οποίο έχει υπογράψει από την προηγούμενη κυβέρνηση και θα ολοκληρωθεί σε τέσσερα χρόνια, εισφέρει στα κρατικά Ταμεία περίπου 420 εκατ. ευρώ.