Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα πρέπει να έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, σύμφωνα με τα προπαιτούμενα του νέου Μνημονίου.
Παράλληλα το ΤΑΙΠΕΔ καλείται να εγκρίνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που κατείχε στις 31 Δεκεμβρίου 2014. Εν συνεχεία το εν λόγω σχέδιο θα πρέπει να επικυρωθεί από το υπουργικό συμβούλιο.
Επιπλέον η κυβέρνηση καλείται να ανακοινώσει ημερομηνίες για δεσμευτικές προσφορές και για τις επιχειρήσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, χωρίς να αλλάξει τους αρχικούς όρους όρους των δύο διαγωνισμών.
Παράλληλα καλείται να μεταβιβάσει τις μετοχές του δημοσίου στον ΟΤΕ προς το ΤΑΙΠΕΔ και να λάβει μη αναστρέψιμα βήματα για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων με τους σημερινούς -πάντα- όρους στον πλειοδότη που έχει ήδη επιλεγεί (κοινοπραξία υπό τη γερμανική Fraport).
Σε κάθε περίπτωση, ο κρατικός μηχανισμός, προκειμένου να διευκολύνει την υποβολή από τους συμμετέχοντες επενδυτές των δεσμευτικών τους προσφορών, θα πρέπει να ολοκληρώσει όλες τις εκκρεμείς διαδικασίες για τους διαγωνισμούς που αφορούν τα περιφερειακά αεροδρόμια, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Εγνατία, τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, καθώς και του Ελληνικού (ο ακριβής κατάλογος είναι στο Τεχνικό Μνημόνιο). Αυτός ο κατάλογος των δράσεων θα ενημερώνεται τακτικά και η κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι όλες οι εκκρεμείς δράσεις και διασικασίες θα υλοποιηθούν έγκαιρα.
Υπενθυμίζουμε ότι στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ η εικόνα είναι περισσότερο ξεκάθαρη αφού οι βασικοί διεκδικητές είναι δύο: Η Cosco, που διαχειρίζεται ήδη τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, και η δανέζικη APM Terminals. Στο διαγωνισμός πάντως συμμετέχει και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Οι Δανοί της APM Terminals συμμετέχουν και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΘ. Εδώ συμμετέχουν επίσης η RZD (οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι) μαζί με τον όμιλο ΓΕΚ -ΤΕΡΝΑ, η ιαπωνική Mitsui, η ICTS, η DP World από το Ντουμπάι, η επενδυτική BV Deutsche Invest Equity Partners, η επίσης επενδυτική Duferco Participations Holding και η τουρκική Yilport Holding.