Ο αντίκτυπος που θα υπάρξει στις πωλήσεις και τα συμβόλαια του Iταλού
Κατά πόσο και με ποιο τρόπο μπορεί ένα σκάνδαλο στη Γερμανία να «ακουμπήσει» και την Ιταλία; Φαίνεται πως οι «αποστάσεις» είναι μικρές. Η υπόθεση της Volkswagen με το πειραγμένο λογισμικό στα diesel οχήματά της ώστε να εμφανίζονται μικρότερες εκπομπές ρύπων προκαλεί «πονοκέφαλο» στον Εμμανουέλε Γκριμάλντι.
Αν και ο εφοπλιστής από τη Νάπολι και οι στενοί του συνεργάτες εμφανίζονται για την ώρα καθησυχαστικοί, στους επιχειρηματικούς κύκλους τονίζουν πως το “Volksgate” ίσως και να επηρεάσει και να έχει αρνητικό αντίκτυπο για τον όμιλο Grimaldi, ο οποίος θεωρείται από τους μεγαλύτερους μεταφορείς οχημάτων σε διεθνές επίπεδο.
Ήδη το πρώτο εννεάμηνο του έτους η Volkswagen «εκθρονίστηκε» από την Toyota ως προς τις πωλήσεις, με την ιαπωνική εταιρία να της… κλέβει την πρωτιά πουλώντας 7,49 εκατ. αυτοκίνητα, ενώ οι Γερμανοί πούλησαν 7,43 εκατ. αυτοκίνητα. Και όλα αυτά πριν να ξεσπάσει το σκάνδαλο με το λογισμικό για τις μειωμένες τιμές ρύπων σε 11 εκατ. οχήματα ανά τον κόσμο που σύμφωνα με τους ειδικούς από τον κλάδο των «τεσσάρων τροχών» θα αποτυπωθεί στα οικονομικά στοιχεία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας τους επόμενους μήνες.
Μια «βουτιά» στις πωλήσεις της Volkswagen σε βασικές αγορές της, όπως εκείνη της Βόρειας Αμερικής, όπου ήδη παρατηρείται πτώση πάνω από 30% σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία προκαλεί προβληματισμό και στους car carriers, όπως ο Γκριμάλντι. Άλλωστε το θέμα με το πειραγμένο λογισμικό ρύπων έχει πάρει διαστάσεις χιονοστιβάδας και η Κομισιόν ζητά να επεκταθούν οι έρευνες, αλλά και να υπάρξει αυστηρότερο πλαίσιο ως προς τα tests που γίνονται σε πραγματικές συνθήκες.
Πολλοί δε, φοβούνται μια γενικότερη μείωση των πωλήσεων diesel οχημάτων και άλλων δηλαδή αυτοκινητοβιομηχανιών. Και ως γνωστόν ό, τι συμβαίνει στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, αποτελεί συνήθως βαρόμετρο και για την αγορά των πλοίων μεταφοράς οχημάτων. Γι’ αυτό και πρόσφατα ο Εμμανουέλε Γκριμάλντι είπε, όπως αναφέρει και η Tradewinds, πως αν καταστεί αναγκαίο, κάποια από τα 10 car carriers που είναι ναυλωμένα στον στόλο των 106 πλοίων που ελέγχει ο όμιλός του, θα μπορούσαν να αντικατασταθούν.
ΤΟ «ΑΝΤΙΔΟΤΟ»
Πάντως, ο Ιταλός εφοπλιστής θεωρεί προς το παρόν πως για την εταιρία του δε θα υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις από το θέμα Volkswagen (που έχει δικό της μεταφορικό στόλο 6 πλοίων). Άλλωστε, ο Γκριμάλντι ποντάρει πολλά και στη γιγαντιαία συμφωνία που έκλεισε τον Ιούνιο με τις κινέζικες γιάρδες της Yangfan Group: έναντι 720 εκατ. δολ. θα προμηθευτεί έως και 12 pure car/ truck carriers (PCTCς).
Με αυτά θα μεταφέρει οχήματα που παράγονται από την Fiat Chrysler Automobiles στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά. Ουσιαστικά δηλαδή θα μεταφέρει με τα πλοία του τα Fiat, Alfa Romeo, Ferrari, Maserati στην αμερικανική από την ευρωπαϊκή ήπειρο και τα Chrysler για το αντίστροφο ταξίδι.
Η συνεργασία με τη Fiat που έχει ξεκινήσει από το 1969, όταν δημιουργήθηκε η θαλάσσια αρτηρία που ένωνε τη Βρετανία με την Ιταλία, μεταφέροντοντας μοντέλα της Fiat στην αγγλική αγορά, όπως και με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες – κολοσσούς, όπως η Renault- Nissan Alliance, η General Motors και η Ford Motor Co θεωρούνται και ως «αντίδοτο» σε όποιες αρνητικές εξελίξεις που πιθανόν να αφορούν στην υπόθεση της γερμανικής Volkswagen. Άλλωστε υπάρχει το ενδεχόμενο η υποχώρηση στις πωλήσεις της VW να τονώσει αυτής της AR στις HΠA και της Chrysler στην Eυρώπη.
Τα πρώτα πέντε πλοία κόστους 300 εκατ. δολ. που κατασκευάζει ο Γκριμάλντι στην Κίνα θα παραδοθούν εκτός απροόπτου το 2017 και για τα άλλα έχει option. Όπως έχει δηλώσει ο ίδιος, «θα μεταφέρουν 7.000 αυτοκίνητα το καθένα σε 13 καταστρώματα και θα μεταφέρουν τα οχήματα που κατασκευάζουν οι Fiat και Chrysler από την Ευρώπη στις ΗΠΑ και το αντίστροφο». Ο Ναπολιτάνος εφοπλιστής τον Ιούνιο έδειχνε ιδιαίτερα αισιόδοξος πως μετά από μια παρατεταμένη οικονομική κρίση, ειδικά στις χώρες του Νότου, που έπληξε και τις πωλήσεις των αυτοκινήτων σε διεθνές επίπεδο, υπάρχουν θετικά σημάδια ανάκαμψης. Η πτώση της τιμής του πετρελαίου, τα επίπεδα ισοτιμίας του ευρώ που κάνουν τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα πιο ανταγωνιστικά στις παγκόσμιες αγορές, αλλά και η τάση πολλών πολιτών να συνεχίζουν να επενδύουν στους τέσσερις τροχούς είναι τα θετικά σημεία.
ΨΗΦΟΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ Ή ΠΡΟΜΗΝΥΟΝΤΑΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ;
«Μαζεύει» μετοχές στις θυγατρικές Minoan Lines και Finnlines
Τις τελευταίες ημέρες, ο Εμμανουέλε Γκριμάλντι βρίσκεται στο προσκήνιο των ναυτιλιακών δρώμενων και για έναν ακόμη λόγο πέρα από τις κινήσεις του στο κομμάτι των car carriers. Ο όμιλός του αύξησε το μετοχικό ποσοστό του στις θυγατρικές Finnlines και στην ελληνική Minoan Lines πάνω από το 90%, σε ένα «μάζεμα» των μετοχών υπό τον έλεγχό του που «φουντώνει» και πάλι τα σενάρια σχετικά με πιθανή έξοδο των Μινωϊκών Γραμμών από το ΧΑ μελλοντικά, αν και ο ίδιος κατά καιρούς έχει διαψεύσει κάτι τέτοιο. Πριν από μερικές ημέρες, ο όμιλος Γκριμάλντι απέκτησε το 10,58% στην Finnlines από το συνταξιοδοτικό fund που είχε επενδύσει στη ναυτιλιακή εταιρία, το Ilmarines, δίνοντας 96,9 εκατ. ευρώ. Έτσι, ο ιταλικός όμιλος ελέγχει πλέον το 91,32% της Finnlines, ένα ποσοστό παρόμοιο με εκείνο που κατέχει και στη Minoan.
«Θεωρώ πως αγοράζοντας μετοχές δικών μας εταιριών αντί άλλων, είναι η καλύτερη επιλογή επένδυσης που κάναμε τη δεδομένη στιγμή» υποστηρίζει ο ίδιος ο Γκριμάλντι. Στην ουσία, όπως αναφέρουν αναλυτές της Tradewinds, πρόκειται για μια ψήφο εμπιστοσύνης από την πλευρά του Ιταλού στις δύο θυγατρικές τους, ενισχύοντάς τις. Η Finnlines άλλωστε, πέτυχε τις καλύτερες επιδόσεις της τελευταίας δεκαετίας το δεύτερο τρίμηνο με αύξηση 7,3% των καθαρών κερδών της. Αλλά και η Minoan Lines εμφάνισε θετικά «σημάδια» παρά την κρίση στην ελληνική ακτοπλοΐα, ενώ η δυναμική της σε γραμμές όπως εκείνη της Αδριατικής παραμένει ισχυρή.
Από την έντυπη έκδοση