Κοντά στα 900 εκατ. δολάρια ήταν οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στο πρώτο τρίμηνο του 2011 στην αγορά πλοίων.
Τα στοιχεία αυτά έδωσε στη δημοσιότητα Allied Shipbroking.
Στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου ο ελληνικός εφοπλισμός επέδειξε μεγάλη αυτοσυγκράτηση στις αγοραπωλησίες πλοίων και μάλιστα για αρκετές εβδομάδες σχεδόν απουσίαζε από τις επενδύσεις σε πλοία ξηρού φορτίου, ένα παραδοσιακό χώρο δράσης για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Οι ναύλοι έσωσαν την παρτίδα
Οι Έλληνες σε αυτό το πρώτο τρίμηνο του έτους, ξεπέρασαν τους Κινέζους ανταγωνιστές τους σε επενδύσεις κεφαλαίων στη ναυτιλία μέσω της αγοράς πλοίων.
Η πολύ συγκρατημένη τους στάση αποδίδεται στους χαμηλούς ναύλους που υπάρχουν στην αγορά και στην προσδοκία ότι οι τιμές πώλησης θα διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα στο επόμενο διάστημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν συνολικά 39 πλοία επενδύοντας 891.785.000 δολ. σε αντιστοιχεία με τους Κινέζους οι οποίοι αγόρασαν 37 πλοία επενδύοντας 633.750.000 δολάρια.
Διεθνώς στο πρώτο τρίμηνο του έτους άλλαξαν χέρια 279 πλοία και επενδύθηκαν 4,738 δισ. δολάρια. Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες απορρόφησαν το 11% των πωλήσεων στα bulk carriers, το 9% στα τάνκερ και το 42% στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Συγκεκριμένα αγόρασαν 15 πλοία ξηρού φορτίου, 10 τάνκερ και 14 κοντέινερ. Στα bulk carrier επένδυσαν 339 εκατ. δολάρια, στα τάνκερ 277,3 εκατ. δολάρια και στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ 275,4 εκατ. δολ. σε σύνολο επενδύσεων ύψους 787,5 εκατ. δολ. σε διεθνές επίπεδο.