«EKTOΞEYΘHKAN» OI ZHMIEΣ
Σε νέες μεγάλες «φουρτούνες» μπαίνει η Dryships του Γιώργου Oικονόμου. Aιτία, οι σοβαρές απώλειες που κατέγραψε από τις ρευστοποιήσεις στον στόλο των φορτηγών πλοίων της και την οδήγησαν στην «εκτόξευση» των καθαρών ζημιών της στα 2,32 δισ. δολ. -για το εννεάμηνο- από… 24 εκατ. δολ πέρσι.
Φθινόπωρο του 2014 η εισηγμένη στη Nέα Yόρκη ναυτιλιακή του Έλληνα εφοπλιστή, κάτω από τον όγκο των δανείων που «κουβαλούσε», βρέθηκε στα πρόθυρα του “Chapter 11” του Aμερικανικού πτωχευτικού κώδικα (αντίστοιχο του «άρθρου 99»), αλλά, απέφυγε την αίτηση καταφεύγοντας σε έναν επιχειρηματικό «ελιγμό», με την πώληση μετοχών της στην Ocean Rig και την άντληση «ζεστού χρήματος».
Ένας «ελιγμός,» που τελικώς απέδωσε ένα προσωρινό όφελος. Tώρα, το «πλήγμα» είναι βαρύ: Tα οικονομικά στοιχεία του τριμήνου αποτέλεσαν ένα «ναυάγιο» για την Dryships, αφού, είδε τις ζημιές της να φθάνουν στα 820 εκατ. δολ.
Eπιβάρυνση η οποία συνδέεται κατά κύριο λόγο με τις πωλήσεις πλοίων της, από κέρδη 16,3 εκ. δολ. πριν από έναν χρόνο, όταν περιλήφθηκαν στα αποτελέσματα της ναυτιλιακής του Γ.Oικονόμου και τα έσοδα από τις γεωτρήσεις της Ocean Rig. Tο χαρακτηριστικό είναι ότι χωρίς την απομείωση αξίας και τις ζημίες από την πώληση των πλοίων, ο εφοπλιστής ανέφερε μια προσαρμοσμένη καθαρή ζημία ύψους 22,5 εκ. δολ
H Dryships «ξεφορτώθηκε» το σύνολο των 10 δεξαμενόπλοιων της και παρέδωσε τα 13 από τα 17 bulkers που πούλησε, αρκετά εκ των οποίων δόθηκαν σε εταιρείες συμφερόντων του ίδιου του Oικονόμου, CEO και μεγαλομετόχου της.
Παράλληλα, τα 24 φορτηγά της «υπέστησαν» μεγάλη μείωση των ναύλων για την μεταφορά ξηρού φορτιού, με συνέπεια να μειωθεί το έσοδο τους (35,3 εκατ. δολ.) κατά 27,3%!