Τη Δευτέρα οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ

Την ερχόμενη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου θα κατατεθούν στο ΤΑΙΠΕΔ οι δεσμευτικές προσφορές από τους τρεις ενδιαφερόμενους επενδυτές για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

 

Η ανάρτηση όλων των κειμένων προς τους υποψήφιους επενδυτές έχει ολοκληρωθεί, ενώ ο πρόεδρος του Ταμείου Στέργιος Πιτσιόρλας σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου, ανέφερε ότι η 21η Δεκεμβρίου είναι η τελική ημερομηνία για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών από τα ενδιαφερόμενα επιχειρηματικά σχήματα και ότι η διαδικασία αξιοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, περιλαμβάνεται στο πακέτο των 9 αποκρατικοποιήσεων που θα πρέπει να τρέξουν άμεσα και σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στα μέσα Ιανουαρίου θα ανακοινωθεί επίσημα από το ταμείο ποιος είναι ο νέος υποψήφιος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ, τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει προκειμένου να δώσει νέα βελτιωμένη προσφορά. Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για την απόκτηση αρχικά του 51% των μετοχών και στη συνέχεια ενός επιπλέον 16% του Οργανισμού είναι η κινεζική COSCO, η δανική APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.

 

Στελέχη από το χώρο της λιμενικής βιομηχανίας υποστηρίζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι κατά πάσα πιθανότητα νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ θα είναι κινεζική COSCO που ήδη διαχειρίζεται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά(θυγατρικής της εταιρεία) τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ. Μάλιστα όπως ανέφεραν οι Κινέζοι αυτοί στη στιγμή ελέγχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων και ότι από τη συνολική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά προσβλέπουν στη δημιουργία μια νέας πύλης για το ασιατικό εμπόριο.

 

Την ίδια ώρα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ έχουν ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να προχωρήσει άμεσα η δημιουργία αρχής Λιμένος όπου θα πρέπει να μεταφερθούν όλες οι κρατικές διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ και να παραμείνει στο νέο μέτοχο το επιχειρησιακό κομμάτι για το λιμάνι.

 

Σημειώνεται ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση στην υλοποίηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης για τη δημιουργία αρχής λιμένος (port authority), στην οποία θα ασκείται διοίκηση με διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες, αναμένεται να δημιουργήσει ανάλογη καθυστέρηση και στη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Στελέχη πάντως του υπουργείου Ναυτιλίας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, είπαν ότι η σχετική διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σύμφωνα με το τελικό χρονοδιάγραμμα που τους έχει δοθεί το Μάρτιο.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ