Νέα δεδομένα δημιουργούνται στο θέμα της υπογραφής των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτεργατών για το 2010 και το 2011, μετά την επιστροφή στην Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, της ΑΝΕΚ και της Hellenic Seaways.
Οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών, Αντώνης Αγαπητός εκ μέρους της Hellenic Seaways και Μανώλης Γαλανάκης από την ΑΝΕΚ, είχαν αποχωρήσει από το διοικητικό συμβούλιο της ΕΕΝ την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου του 2010, χωρίς όμως ποτέ να ανακοινώσουν τους λόγους παραίτησής τους.
Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, με τις δύο εταιρείες που εκπροσωπούν το 75% των ψήφων, έχει πλέον περισσότερα μέλη από την άλλη ένωση των ακτοπλόων, το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και τίθεται και πάλι θέμα ποιός εκπροσωπεί στις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή συμβάσεων στον κλάδο της ακτοπλοΐας.
Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης επικαλούμενος το νόμο 3276/44, ο οποίος επιτρέπει την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας από ενώσεις με πλειοψηφική παρουσία στην αγορά και με αντιπροσωπευτικότερο ρόλο, είχε δώσει το πράσινο φως στο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με την ΠΝΟ που μετά την αποχώρηση από την ΕΕΝ της ΑΝΕΚ και Hellenic Seaways εκπροσωπούσε έως τότε το μεγαλύτερο μέρος του στόλου.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυτιλίας είχε καταλήξει στην υπογραφή μνημονίου για τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτεργατών και είχε συμφωνηθεί αύξηση του μισθού ενεργείας και των πάσης φύσεως επιδομάτων κατά ποσοστό 1,5% για τη συλλογική σύμβαση του 2010 και 1% για του 2011, καθώς και την καταβολή αναδρομικών. Αυτό που παρέμενε σε εκκρεμότητα έως σήμερα ήταν η υπογραφή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας από τον υπουργό.