Χρονιά ρεκόρ στις διαλύσεις αναμένεται να είναι το 2016 καθώς η συνεχιζόμενη πτώση των τιμών, λόγω της υπέρ-προσφοράς τονάζ, έχει αρχίσει και δημιουργεί προβλήματα στους Cash Buyers οι οποίοι βλέπουν μέρα με τη μέρα τους End Buyers να προσφέρουν όλο και χαμηλότερες τιμές.
Σύμφωνα με ανάλυση της George Moundreas Com. S.A.η υποτίμηση της ρουπίας στις 68 προς το δολάριο ( το οποίο σημειώνει αύξηση) αυξάνει υπερβολικά το ρίσκο των επαναδιαπραγματεύσεων και συνιστάται στους πλοιοκτήτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Ρίχνει τιμές
Το Μπαγκλαντές έχει αρχίσει και μειώνει την αγοραστική του διάθεση, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στις μειωμένες τιμές που προσφέρει οι οποίες είναι οι χαμηλότερες συγκριτικά με τους ανταγωνιστές του.
Στάση αναμονής
Το Πακιστάν προτιμά να έχει τον ρόλο του παρατηρητή αναμένοντας να δει πως θα καταλήξει η αγορά.
Τα περιθώρια
Στην Κίνα, η γνωστή λογική των κρατικών επιδοτήσεων κρατά την αγορά απασχολημένη μην αφήνοντας περιθώρια για αύξηση των τιμών και ανταγωνισμού με τις ανωτέρω αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,796,895 DWT περίπου, εκ των οποίων το 94% (1,702,820 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (47,620 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 3% (46,455 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
-Ινδία: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
– Πακιστάν: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
– Μπαγκλαντές: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
– Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια