Υψηλή κερδοφορία διατήρησε και το 2015 η ΟΛΘ ΑΕ.
Ειδικότερα, όπως σημειώνεται στην σχετική ανακοίνωση, τα κέρδη της ΟΛΘ ΑΕ το 2015 διατηρούνται από τα υψηλότερα ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών για τις εταιρίες που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο. Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 23εκ., τα δεύτερα υψηλότερα από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2001.
Ο διακινούμενος όγκος εμπορευματοκιβωτίων εμφάνισε αύξηση το 2015 σε TEUs, με την διακίνηση των εγχωρίων να αντιπροσωπεύει το σημαντικότερο μέρος της συνολικής διακίνησης. Μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάζει το 2015, η διακίνηση των transit εμπορευμάτων από τις γειτονικές χώρες.
Η διακίνηση συμβατικού φορτίου παρουσίασε το 2015 μείωση, η οποία είναι αποτέλεσμα της μείωσης στη ζήτηση των χαλυβουργικών προϊόντων, της αναστολής λειτουργίας μιας μεγάλης χαλυβουργικής μονάδας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και στην κατακόρυφη πτώση διεθνών τιμών των μεταλλευμάτων. Η διοίκηση δηλώνει ότι η μείωση οφείλεται στον οικονομικό κύκλο της αγοράς των μεταλλευμάτων (κυκλικότητα) και όχι ως αποτέλεσμα της διακίνησης φορτίων από άλλα λιμάνια.
Ισχυρή Χρηματοοικονομική Θέση
Υψηλά παραμένουν τα ταμειακά διαθέσιμα της ΟΛΘ ΑΕ, τα οποία στις 31.12.2015 ανέρχονται στα 66.124.088€, παρά το γεγονός ότι ο συντελεστής φορολογίας εισοδήματος ανήλθε σε 29% και η προκαταβολή φόρου εισοδήματος σε 100%. Σημειώνεται ότι κατά τα τελευταία τρία χρόνια η ΟΛΘ ΑΕ πλήρωσε μερίσματα ύψους 75.096.000€.
Παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον και την τραπεζική αργία που επιβλήθηκε στην χώρα στις 28.06.2015 οι επιχειρησιακές και χρηματοοικονομικές δραστηριότητες της Εταιρείας, συνεχίστηκαν χωρίς σημαντικές διαταραχές με επαρκή ροή μετρητών ικανή να ικανοποιήσει όλους τους προμηθευτές της Εταιρείας.
Λόγω των υψηλών διαθεσίμων της, διατηρεί την χρηματοοικονομική της ανεξαρτησία, δεν έχει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις και έχει την δυνατότητα να χρηματοδοτεί τις επενδύσεις της χωρίς να προσφεύγει σε δανεισμό.
Επίσης η Εταιρεία έχει ένα σημαντικό αριθμό πελατών και προμηθευτών. Ο πιστωτικός κίνδυνος στον οποίο εκτίθεται η εταιρία έναντι των πελατών της είναι περιορισμένος, λόγω της μεγάλης διασποράς του πελατολογίου και της πάγιας τακτικής της, να λαμβάνει προκαταβολές πριν την έναρξη των εργασιών ή εγγυητικές επιστολές.
Υψηλές Επενδύσεις το 2015
Η ΟΛΘ ΑΕ το 2015 υλοποίησε το υψηλότερο επενδυτικό πρόγραμμα των τελευταίων ετών, ύψους 7.169.837€ το οποίο ενδεικτικά περιλαμβάνει:
• Αγορά δύο υπερσύγχρονων ηλεκτροκίνητων γερανών στο κρηπίδωμα 17.
• Ανακατασκευή δικτύου ηλεκτροδότησης στο κρηπίδωμα 17 και σιδηροδρομικών γραμμών στα κρηπιδώματα 17 & 26.
• Αποκατάσταση των επιστρώσεων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και στο Συμβατικό Λιμένα.
• Ανακατασκευή δικτύου ύδρευσης κρηπιδωμάτων της ΟΛΘ ΑΕ και δικτύου ομβρίων και λυμάτων περιοχών Λιμένα.
• Αναβάθμιση Πληροφοριακών Δικτύων και Λογισμικών προγραμμάτων.
Η ΟΛΘ ΑΕ στη συνεχόμενη προσπάθεια για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο απέκτησε το 2015 Πιστοποίηση Ποιότητας Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης ISO 14001:2008.
Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του 2016
Η ΟΛΘ ΑΕ υλοποιεί ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα για το 2016 ύψους 15.014.473€, το οποίο περιλαμβάνει:
• Παροχή της υπηρεσίας των εγχωρίων προς εξαγωγή Ε/Κ στον Σταθμό των Εμπορευματοκιβωτίων.
• Προμήθεια συστήματος αυτόματου ελέγχου & καταγραφής εμπορευματοκιβωτίων, οχημάτων, κατά την είσοδο προς απόθεση στον χώρο στοιβασίας και συστήματος Προγραμματισμού φόρτωσης στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
• Προμήθεια 2 γερανών υψηλών αποδόσεων στο κρηπίδωμα 21 για τη διακίνηση συμβατικού φορτίου.
• Αδειοδότηση λειτουργίας υδατοδρομίου στην Προβλήτα 1 της ΟΛΘ ΑΕ.
• Πρόγραμμα αποκατάστασης των βαθών και των διαύλων πρόσβασης στο Λιμένα.
• Άμεσες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της υποδοχής των κρουαζιεροπλοίων με στόχο την καθιέρωση του λιμανιού ως προορισμού κρουαζιέρας.
• Δημιουργία της υποδομής για τη διεθνή ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκης – Σμύρνης.
• Ανακαίνιση των όψεων του παραδοσιακού κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού.
Όπως επισημαίνεται στην σχετική ανακοίνωση, η ΟΛΘ ΑΕ για την παροχή της νέας υπηρεσίας υποδοχής των εγχωρίων προς εξαγωγή Ε/Κ έχει πετύχει την έγκριση πρόσληψης 78 ατόμων, μόνιμου υπαλληλικού προσωπικού (χειριστών, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού), συμβάλλοντας στην απασχόληση.
Στο πλαίσιο του αναπτυξιακού σχεδιασμού της η ΟΛΘ ΑΕ ολοκληρώνει τον Απρίλιο το Master Plan, το οποίο θα υποβάλει προς έγκριση στο αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με στόχο ο Λιμένας της Θεσσαλονίκης να ανέβει κατηγορία.