Αναβάθμιση σχέσεων Ελλάδας – Κίνας «βλέπει» ο Δρίτσας – Αντιδρά η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών
Αύξηση εσόδων και τόνωση επενδύσεων εξασφαλίζει ο Δήμος Πειραιά, μετά την απόκτηση από την κινεζική Cosco της πλειοψηφίας των μετοχών, καθώς επίσης και θέση στο ΔΣ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Ταυτόχρονα ζητά να του αποδοθεί η Παγόδα και τα 70 στρέμματα στο Καστράκι.
Σε δηλώσεις του, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης επεσήμανε: «Εξασφαλίσαμε σημαντικά οφέλη από τη συμφωνία για την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco και θα διεκδικήσουμε ακόμη περισσότερα, παρ’ όλο που είχαμε διαφορετική άποψη για το μέλλον του λιμανιού και πιστεύαμε ότι θα έπρεπε να ακολουθηθεί άλλο μοντέλο».
«Ήδη διασφαλίσαμε τα τρία βασικά ζητήματα που θέλαμε από το λιμάνι. Δηλαδή το μεγαλύτερο ποσοστό του 3,5% επί του τζίρου που θα κάνει κάθε χρόνο το λιμάνι. Επίσης, ο δήμος θα έχει λόγο επί των επενδύσεων που θα κάνει η Cosco, ενώ θα διατηρηθεί και η θέση του δημάρχου Πειραιά στο ΔΣ του ΟΛΠ», συμπλήρωσε.
Παράλληλα, ο κ. Μώραλης διευκρίνησε: «Έχουμε διεκδικήσεις και για το Παλατάκι, έναν χώρο γύρω στα 70 στρέμματα, και για την Παγόδα». «Αυτούς τους χώρους δεν θα τους απεμπολήσουμε και θα συνεχίσουμε να τους διεκδικούμε με όλους τους τρόπους», κατέληξε.
Ο δήμαρχος Πειραιά δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη θέση του δήμου σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ: «Θέλαμε εμπλοκή ιδιωτών σε μία λογική παραχώρησης και όχι εκποίησης του λιμανιού, ενώ κάποιοι μέχρι πριν λίγους μήνες δεν ήθελαν καν να ακούσουν τη λέξη ιδιώτης. Όμως εμείς δεν είμαστε ούτε πρωθυπουργοί ούτε υπουργοί, και δεν μπορούμε να επιβάλουμε την άποψή μας. Ωστόσο, συνεχίζουμε τη διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ, για να αποκομίσουμε μεγαλύτερα οφέλη».
Στη Βουλή η ιδιωτικοποίηση
«Η ιδιωτικοποίηση έχει κλείσει από πέρυσι τον Αύγουστο, εκείνο που δεν έχει κλείσει ακόμα, πράγματι, είναι όλη η διαδικασία για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η οποία θα ολοκληρωθεί μόνο όταν ψηφιστεί στη Βουλή».
Την επισήμανση αυτή έκανε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, ξεκαθαρίζοντας τη θέση απέναντι στη συμφωνία, η οποία δεν έχει αλλάξει μετά την επανεκλογή του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση τον περασμένο Σεπτέμβριο, και σημείωσε ότι η αναβάθμιση των εμπορικών, οικονομικών, πολιτιστικών και κάθε άλλου είδους σχέσεων με την Κίνα πραγματικά ανοίγει δρόμους σημαντικούς και για τη χώρα μας [βλ. σχετικά: Δρίτσας: Oυδέποτε αμφισβητήθηκε η συμφωνία με την Cosco].
Αντιδρά η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών
Τις δηλώσεις του υπουργού καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών (ΠΕΝΕΝ) η οποία τονίζει: «Η γενικότερη ταύτιση και απόλυτη συμπόρευση του κ. Δρίτσα με την αντιλαϊκή νεομνημονιακή κυβερνητική πολιτική δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παρερμηνείες, εικασίες και πολύ περισσότερο για τη δημιουργία εντυπώσεων».