Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, οι 25 μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες σημείωσαν το 2010 κέρδη αξίας 14 δισ. δολαρίων, ανατρέποντας το αρνητικό σκηνικό του 2009, όπου είχαν καταγράψει ζημιές ύψους 15 δισ. δολαρίων.
Από τις 25 κορυφαίες εταιρείες, οι 19, που δημοσιεύουν τους ισολογισμούς τους, παρουσίασαν συνολική κερδοφορία ύψους 11,4 δισ. δολαρίων, από ζημιές 13,2 δισ. δολαρίων που είχαν το 2009.
Η Alphaliner εκτιμά πως οι υπόλοιπες έξι εταιρείες, που δεν δημοσιεύουν τους ισολογισμούς τους, όπως είναι η MSC η Humburg sud, PIL, UASC, HDS Lines και η TS Lines, είχαν συνολικά κέρδη άνω των 2,5 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με άρθρο της ‘Ναυτεμπορικής’.
Αξιοσημείωτο είναι ότι όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες πέτυχαν την επιστροφή τους στα κέρδη μετά το πολύ δύσκολο 2009, εκτός από μία. Η MISC συνεχίζει να παρουσιάζει ζημιές και το 2010.
Επίσης, το 2010, οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αύξησαν τα έσοδά τους κατά 42% σε σχέση με το 2009 κατά μέσο όρο.
Η OOCL και η Wan Hai διατηρήθηκαν στην κορυφή σε ό,τι αφορά τις αποδόσεις τους, αφού το λειτουργικό περιθώριο κέρδος τους διαμορφώθηκε στο 15% και 14% αντίστοιχα.
Τη μεγαλύτερη αύξηση εσόδων πέτυχε, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, η CSAV, η οποία είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 80%. Η Cosco και η CSCL είδαν τα έσοδά τους να αυξάνονται κατά 70% και 79% αντίστοιχα. Οπως σημειώνει η Alphaliner, και οι δύο εταιρείες επωφελήθηκαν από την αύξηση των ναύλων στους στόλους τους ύψους 51% και 61% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με προβλέψεις, το 2011 θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις των εταιρειών. Αυτό οφείλεται στην επέκταση των στόλων που επιχείρησαν οι 25 μεγάλες εταιρείες τον τελευταίο χρόνο, με σκοπό να αυξήσουν τα μερίδιά τους.
«Η πτώση των ναύλων, σε συνδυασμό με την πίεση που ασκεί στις εταιρείες η συνεχόμενη αύξηση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, πιέζει προς τα κάτω το λειτουργικό περιθώριο κέρδους», αναφέρει η Alphaliner.