Χωρίς πλοία κινδυνεύουν να μείνουν οι ακτοπλοϊκές γραμμές των άγονων γραμμών, λόγω αμφιβόλου εξασφάλισης των απαραίτητων κονδυλίων που θα χρηματοδοτήσουν την ομαλή εξυπηρέτηση αυτής της δημόσιας υπήρεσίας.
Λόγω αυτού του γεγονότος, είναι προγραμματισμένη για σήμερα σύσκεψη στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, υπό την υφυπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας (ΥΘΥΝΑΛ), κα Ελπίδα Τσουρή.
Ένα σημαντικό πρόβλημα σε αυτή την υπόθεση αποτελεί το νέο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει για τη διαχείρηση του κρατικού προϋπολογισμού.
Σύμφωνα με αυτό και ειδικότερα βάση νέας πρόβλεψης της νομοθεσίας που αφορά την κατάρτιση των κρατικών προϋπολογισμών των επόμενων χρόνων : «Με την έναρξη κάθε οικονομικού έτους και πριν από την ανάληψη οποιασδήποτε νέας υποχρέωσης, μεταφέρονται στα λογιστικά βιβλία του φορέα και δεσμεύονται πιστώσεις ισόποσες με το ανεξόφλητο μέρος των αναλήψεων υποχρεώσεων του προηγούμενου οικονομικού έτους και του ύψους των εγκρίσεων αναλήψεων υποχρεώσεων σε βάρος του προϋπολογισμού του τρέχοντος έτους που παρασχέθηκαν τα προηγούμενα έτη».
Έτσι τα κονδύλια που δεν θα απορροφηθούν φέτος κινδυνεύουν να χαθούν και σημαντικά ποσά θα παραμείνουν ανεκμετάλλευτα.
Επιπλέον,η προκήρυξη διαγωνισμών άγονων γραμμών,για το επόμενο έτος, ίσως να μην είναι δυνατή καθώς η νομοθεσία προβλέπει ότι προκειμένου να διεξαχθεί ένας διαγωνισμός θα πρέπει να υπάρχουν εξασφαλισμένα κονδύλια.
Η κα Τσουρή εντόπισε το πρόβλημα και ζήτησε τη συνδρομή του υπουργείου Οικονομικών και του υφυπουργού, Φίλιππου Σαχινίδη, για την αντιμετώπισή του.
Το όλο θέμα συζητήθηκε και σε χθεσινή ευρεία σύσκεψη με θέμα το ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας και τις γραμμές ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, στην έδρα της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στη Μυτιλήνη υπό την προεδρία της υφυπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Ελπίδας Τσουρή, τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, καθώς και διευθυντικών στελεχών του υπουργείου.
Στη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν επίσης όλα τα θέματα που αφορούν στο ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας, σε σχέση με τις ανάγκες που υφίστανται, αλλά και τον αναπτυξιακό χαρακτήρα που πρέπει να το χαρακτηρίζει.