SOS εκπέμπουν οι εφοπλιστές – Καθησυχαστική η κυβέρνηση
Υπό την πίεση των 48ώρων επαναλαμβανομένων απεργιών στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, λαμβάνει χώρα σήμερα η έκτακτη γενική συνέλευση του ΟΛΠ, με κύρια θέματα την νέα σύμβαση παραχώρησης και την τροποποίηση του καταστατικού της εταιρείας.
Ωστόσο οι εργαζόμενοι συνεχίζουν την πίεση διά των απεργιακών κινητοποιήσεων, προκειμένου να εξασφαλίσουν τις θέσεις τους στο μελλοντικό εργασιακό περιβάλλον. Και αυτή η παρατεταμένη αντίδραση σαφώς δημιουργεί προβλήματα στην κρουαζιέρα, ενόψει και της θερινής περιόδου, καθώς οι ελλείψεις σε προσωπικό εξυπηρέτησης και η «λαβωμένη» εικόνα της χώρας δυναμιτίζουν τον ελληνικό τουρισμό.
Προς ώρας, η Cosco, αν και γενικά είναι φειδωλή σε δηλώσεις, σκοπεύει να κινηθεί βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας. Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) επιμένει να ληφθεί άμεσα νομοθετική μέριμνα, ενώ οι υπουργοί Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος και Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας αφήνουν αιχμές, λέγοντας ότι θα πρέπει να βοηθήσουν όλοι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει στους εργαζόμενους του ΟΛΠ την δυνατότητα να μεταταγούν, εφόσον το επιθυμούν, στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, αλλά οι συνδικαλιστές διαφωνούν ισχυριζόμενοι ότι μια τέτοια επιλογή θα αφορούσε ένα μικρό τμήμα των εργαζομένων.
Κώδων κινδύνου από εφοπλιστές
Οι απεργιακές κινητοποιήσεις έχουν αρχίσει ήδη να προκαλούν προβλήματα στο Λιμάνι του Πειραιά. Μεγαλύτερα προβλήματα αντιμετωπίζει το Car Terminal με δύο πλοία να έχουν φύγει για Τουρκία και άλλα δύο για Λαύριο και Ελευσίνα, ενώ ένα κρουαζιερόπλοιο άλλαξε ρότα για Λαύριο.
Υπό αυτές τις συνθήκες, η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς η αδυναμία εξυπηρέτησης των κρουαζιερόπλοιων και γενικά των τουριστών αναγκάζει τις διαχειρίστριες εταιρείες να εξετάσουν σοβαρά τη ματαίωση προσεγγίσεων στον Πειραιά αλλά και άλλα λιμάνια της χώρας για μακρύ χρονικό διάστημα.
Ήδη η μείωση της κίνησης για το επόμενο έτος άρχισε να γίνεται αισθητή και η ΕΚΦΝ απευθύνει έκκληση σε όλους τους φορείς να καταβάλουν κάθε προσπάθεια για να αποκατασταθεί η ομαλότητα στον πρώτο λιμένα της χώρας, ιδίως σε μια περίοδο σημαντικής οικονομικής κρίσης.
Ο Γιώργος Κατρούγκαλος και ο Θοδωρής Δρίτσας, χθες το πρωί, διαβεβαίωσαν ότι η κυβέρνηση θα διασφαλίσει την σταθερότητα και την ασφάλεια των εργασιακών σχέσεων στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία [βλ. σχετικά: Δέσμευση Κατρούγκαλου – Δρίτσα για σταθερές και ασφαλείς σχέσεις εργασίας στα λιμάνια].
Σε απάντηση, η ΟΜΥΛΕ στην ανακοίνωσή της ουσιαστικά καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει τις δεσμεύσεις του πρωθυπουργού. «Η κυβέρνηση, παρά τις δηλώσεις ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες των εργαζομένων και παρά τις διαβεβαιώσεις περί αποδοχής των αιτημάτων μας σε επίπεδο πρωθυπουργού, δεν αναλαμβάνει την ευθύνη υλοποίησης της διασφάλισης σταθερών και ασφαλών θέσεων εργασίας. Τα περί αναγκαιότητας της διασφάλισης των εργασιακών μας σχέσεων. Αυτό, όμως, όπως είναι αυτονόητο, δεν αρκεί. Εδώ τα ζητήματα είναι συγκεκριμένα και απαιτούν συγκεκριμένες λύσεις. Δεν αρκούν οι καλές προθέσεις, αλλά συγκεκριμένες νομοθετικές πράξεις. Αυτό για μας είναι απαιτούμενο και αυτό επιβάλλεται να πράξει η κυβέρνηση για τους εργαζόμενους στους ΟΛΠ και ΟΛΘ», λέει στην ανακοίνωσή της.
Επιπλέον δύο εμπόδια
Αν και μέχρι το τέλος Ιουνίου ο ΟΛΠ αναμένεται και επίσημα να έχει περάσει στα χέρια της Cosco, δύο βασικά θέματα παραμένουν εκκρεμή: Η λειτουργία της ΣΕΠ και την κατασκευή του προβλήτα πετρελαιοειδών, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της κατασκευής του προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (το project έχει εγκριθεί από την Γ.Γ. Λιμένων ο υπουργός δεν έχει υπογράψει την απαραίτητη απόφαση ώστε να προχωρήσει το έργο), και η απομάκρυνση από το λιμάνι των προσφύγων πριν ανέβει ακόμα περισσότερο η θερμοκρασία, αφού ενδέχεται να αναπτυχθούν εστίες μολύνσεως μέσα στο λιμάνι. Βεβαίως η απομάκρυνσή τους δεν είναι μόνο θέμα αρμοδίότητας του ΥΕΝ αλλά και του Υπουργείου Τουρισμού.