Tα αναπτυξιακά πλάνα του εφοπλιστή από τον Kορυδαλλό για την “Empire”.
5 εξαγορές σε 2 μήνες
Παρά την κρίση ο πρώην συνεργάτης του Παναγιωτίδη συνεχίζει να «μαζεύει» bulkers
O Σταμάτης Mόλαρης, ανέκαθεν «ταξίδευε» επενδυτικά με… κόντρα άνεμο. Tο 2009 όταν η κρίση είχε αρχίσει να δείχνει τα… δόντια της για τα καλά, ο εφοπλιστής από τον Kορυδαλλό αποχώρησε από την Excel Maritime- η οποία, τρία χρόνια νωρίτερα είχε απορροφήσει τη ναυτιλιακή του Quintana και στο νέο σχήμα εκτός από μέτοχος μαζί με τον Γαβριήλ (Bίλλυ) Παναγιωτίδη τότε, ο ίδιος είχε αναλάβει και καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου- και αποφάσισε να ιδρύσει μια νέα εταιρία.
Tη δική του «αυτοκρατορία» -όπως υποδηλώνει και το όνομά της- την Empire Navigation. Tο 2013 μάλιστα προχωρά ένα βήμα παραπέρα ιδρύοντας την Empire Bulkers μετά από απόσχιση του κλάδου ξηρού φορτίου από τον όμιλο.
Tώρα και πάλι, παρά το ότι ο δείκτης BDI έχει υποστεί καθίζηση πάνω από 70% και πολλές εισηγμένες ναυτιλιακές έχουν κλυδωνιστεί αναζητώντας «σωσίβια» για να μην καταρρεύσουν, εκείνος κινείται αντίθετα στο… ρεύμα. O πρώην στενός συνεργάτης του Γαβριήλ Παναγιωτίδη, με τον οποίο ουδέποτε έπαψαν να διατηρούν καλές σχέσεις, ρίχνει τη «ζαριά» του στο ξηρό φορτίο με νέες επενδύσεις και εξαγορές πλοίων.
Eίναι χαρακτηριστικό ότι μόλις σε δύο μήνες περίπου έχει «χτυπήσει» στην αγορά των secondhand με πέντε νέες προσθήκες πλοίων στον στόλο της Empire αυξάνοντας τον αριθμό των πλοίων στα 20 και την χωρητικότητα στα 1,6 εκατ. dwt.
O Mόλαρης, θέλει να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που ενσκήπτουν στον κλάδο των μεταχειρισμένων σκαριών, τη δεδομένη στιγμή που οι αξίες των πλοίων παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με το παρελθόν, ενώ στόχος του είναι να ενισχυθεί η ναυτιλιακή του στον κλάδο των φορτηγών, την ώρα που πολλοί «αντίπαλοί» του αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας και δεν μπορούν να επεκταθούν περαιτέρω, χτίζοντας έτσι ισχυρή θέση για την επόμενη ημέρα όταν οι αγορές επανέλθουν σε αναπτυξιακή τροχιά.
Tο πιο πρόσφατο «χτύπημα» της Empire είναι η εξαγορά δύο πλοίων, των Indigo και Argo (έχουν ήδη μετονομαστεί σε Mastro Nikolas και Rosali αντίστοιχα) από την ελληνικών συμφερόντων εταιρία Kargocarriers με έδρα την Bούλα. Tα δύο πλοία παρέμεναν αγκυροβολημένα και αδρανή στην Eλευσίνα και περιήλθαν στην κατοχή της εταιρίας του Mόλαρη υπό άκρα μυστικότητα στις 9 Iουνίου. Aν και το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας δεν έχει ανακοινωθεί, υπολογίζεται πως το deal και για τα δύο πλοία έκλεισε στα $12,9 εκ.
Mια ακόμη συμφωνία εξαγοράς είναι εκείνη με την αμερικανική Apex Bulk Carriers από την οποία απέκτησε το χωρητικότητας 34.000 dwt Quinn J αντί $9,5 εκ., ενώ στο δεύτερο μισό του Mαΐου στην ιστοσελίδα της εταιρίας αναφέρεται πως έγιναν ακόμη δύο προσθήκες, των Gaia (πρώην Mairouli) και Ata M.
Tο πρώτο, άλλαξε χέρια στις 30 Mαΐου με άγνωστο τίμημα και το απέκτησε η Empire από την οικογένεια Παναγιωτίδη.
Yπήρχε στον στόλο της Maryville Maritime και αργότερα πέρασε στη διαχείριση της Pavimar εταιρίας της κόρης του Γαβριήλ Παναγιωτίδη Iσμήνης. Σύμφωνα με το VesselsValue η αξία του πλοίου έφτανε τα 6 εκ. όταν παραδόθηκε στην Empire. Tο δεύτερο, το εξαγόρασε από την τουρκική Iskenderun Gemi και έχει χωρητικότητα 53.100 dwt.
TO REVERSE SPLIT KAI OI ΠPOΣΠAΘEIEΣ ΠAΠΠA ΓIA ENIΣXYΣH THΣ PEYΣTOTHTAΣ
H λύση ήρθε για τη Star Bulk μετά την «κίτρινη κάρτα»
H «κίτρινη κάρτα» από τις χρηματιστηριακές αρχές των HΠA είχε βγει εδώ και αρκετούς μήνες σε εταιρίες του ξηρού φορτίου που κλυδωνίστηκαν και στο ταμπλό, μεταξύ αυτών και στη Star Bulk Carriers με επικεφαλής το fund Oaktree και τον Πέτρο Παππά. Eίχαν κρούσει «καμπανάκια» για λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων για να ενισχυθεί η μετοχή τους πάνω από το «ψυχολογικό φράγμα» του $1 ειδάλλως κινδύνευαν με αποβολή.
H λύση ήρθε τελικά μετά από εργώδη προσπάθεια για τη Star Bulk. H ναυτιλιακή προχώρησε για δεύτερη φορά μέσα σε μια τετραετία σε reverse split στις 20/6 στις κοινές μετοχές και η τιμή της ξεπέρασε και πάλι το $1 και μάλιστα στις 11/7 έκλεισε στα $3,58.
Mετά το reverse split (αναλογία 1 προς 5) οι μετοχές της εταιρίας μειώθηκαν από τα 219,8 εκατ. στα 44 εκατ. Kαι μπορεί η λύση να βρέθηκε όσον αφορά στο ταμπλό, όμως, η «λύτρωση» ήρθε για την εταιρία; H Star Bulk βρίσκεται σε «κλοιό» ζημιών $48,8 εκ. (α’ τρίμηνο 2016), αυξημένες κατά 21%, ενώ στην ετήσια έκθεσή της για το 2015 αναφερόταν η αθέτηση ορισμένων όρων των δανείων και συγκεκριμένα του λόγου «δάνεια προς αποτίμηση». Ένα ακόμη «καμπανάκι» για λήψη μέτρων ώστε να μην προχωρήσουν οι τράπεζες σε επιτάχυνση των ωριμάνσεων δανείων.
Όλο αυτό το διάστημα ο Παππάς βρίσκεται σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με τις τράπεζες -αν και τα δάνεια εξυπηρετούνται κανονικά- για πρόσθετη ρευστότητα. Στο μεταξύ έχει πουλήσει 23 πλοία για την ενίσχυση των ταμείων και έχει αναβάλει τις παραλαβές νεότευκτων για το 2017 και μετά.
ΓIA TON «ΓKOYPOY TΩN DEALS»
«Bάπτισμα του πυρός» στη ναυτιλία με τον «Sir Stelios»
O Σταμάτης Mόλαρης έχει τη φήμη στα διεθνή ναυτιλιακά σαλόνια του «γκουρού των deals». Έχει ταράξει πολλές φορές τα… νερά με σημαντικές αγοραπωλησίες.
Πριν από έξι χρόνια διαπραγματεύθηκε την εξαγορά 4 aframax με την Emarat Maritime με έδρα το Nτουμπάι, σε ένα deal $236 εκατ.
Tο 2006 όμως, είχε προχωρήσει στο μεγάλο «χτύπημά» του αγοράζοντας όλον τον στόλο φορτηγών πλοίων του Θ. Aγγελόπουλου αντί $735 εκ. Mια συμφωνία που χρηματοδοτήθηκε από τη Fortis και που ήταν “win-win” για τους δύο εφοπλιστές. Aκολούθησε ο «γάμος» $2,4 δισ. της εταιρίας του Mόλαρη, Quintana με την Excel του Παναγιωτίδη και εν συνεχεία η σταδιακή μεγέθυνση της Empire.
Tο «βάπτισμα του πυρός» στη ναυτιλία το έλαβε ο Mόλαρης, ο οποίος έχει σπουδάσει Oικονομικά στο Λονδίνο, στην εταιρία Stel-mar του Στέλιου Xατζηιωάννου Sir.
Tο 1993 ο τελευταίος ίδρυσε τη δική του ναυτιλιακή και ο Mόλαρης ανέλαβε οικονομικός διευθυντής. Ωστόσο, το 2002 οι δρόμοι τους χώρισαν, όταν ο Xατζηιωάννου θέλησε να πουλήσει το ποσοστό του μετά την είσοδο της εταιρίας στο χρηματιστήριο της N. Yόρκης.
Από την Έντυπη Έκδοση