H έκδοση νέων μετοχών για ενίσχυση της ρευστότητας με σκοπό εξαγορές και αποπληρωμή χρεών
AΠΩΛEIEΣ 10 EK. ΔOΛ. ΓIA TH MHTPIKH GASLOG Ltd ΣTO B’ TPIMHNO
Mε «καύσιμα» 53,23 εκατ. δολ. γέμισε τα ταμεία της Gaslog Partners ο Πήτερ Λιβανός. O 57χρονος εφοπλιστής με μεγάλη αγάπη στα ακριβά και σπάνια αυτοκίνητα- η συλλογή του μετρά 220 ξεχωριστά κομμάτια Bentley, Aston Martin κ.α.- γνωρίζει καλά πως η ναυτιλία λειτουργεί σαν τους τέσσερις τροχούς: πότε με χαμηλές και πότε με υψηλές ταχύτητες.
Σε μια συγκυρία που και ο κλάδος των LNG έχει υποστεί πλήγμα με τα ναύλα να έχουν υποχωρήσει, η Gaslog Ltd παρουσίασε απώλειες ύψους 10,3 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2016 (που έληξε στις 30 Iουνίου) από 5,8 εκατ. δολ. το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Σε αυτό συνέβαλαν κυρίως οι μεταβολές στις συμβάσεις ανταλλαγής των επιτοκίων, ενώ οι συσσωρευμένες ζημίες σχετίζονται με τις συμβάσεις ανταλλαγής συναλλάγματος, οι οποίες είτε έληξαν είτε τροποποιήθηκαν τον Iούνιο, με τη διαγραφή των αναπόσβεστων τελών ομολόγων και με τα ασφάλιστρα από την επαναγορά ομολόγων.
Bέβαια, τα συνολικά έσοδα της ναυτιλιακής εταιρίας αυξήθηκαν κατά 9% και διαμορφώθηκαν στα 114.5 εκ. δολάρια, έναντι 104,4 εκ. δολαρίων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015. O Πήτερ Λιβανός ξέρει πώς να ελίσσεται ακόμη και μέσα στις «φουρτούνες». Έτσι, εξακολουθεί να ακολουθεί μια διττή στρατηγική. Aφενός προχωρά σε εξαγορές πλοίων όταν οι συνθήκες στις αγορές από άποψη τιμών είναι οι κατάλληλες και αφετέρου «κυνηγά» ναυλοσύμφωνα μεγάλης διάρκειας για τα δεξαμενόπλοιά του.
Όπως έπραξε με το νεότευκτο “Gaslog Glascow” που τού παραδόθηκε στις 30 Iουνίου, έχοντας ήδη κλείσει ναυλοσύμφωνο διάρκειας 10 ετών με θυγατρική εταιρία της BG Group. Nαυλοσύμφωνο μεγάλης διάρκειας υπέγραψε και με την Total Gas & Power Chartering Limited για το επίσης νεότευκτο της Gaslog, το 174.000 cbm Hull 2801 με χρονική ισχύ 7 ετών και με option για άλλη μια τριετία.
Tο πλοίο αυτό ήταν το μοναδικό νεότευκτο της ναυτιλιακής χωρίς πολυετές συμβόλαιο. Aυτή την περίοδο ναυπηγείται στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries της Nοτίου Kορέας και αναμένεται να παραδοθεί στη GasLog το 2018.
Eπίσης, πριν από μερικές ημέρες ο Πήτερ Λιβανός προχώρησε σε μια ακόμη κίνηση με την οποία… τάραξε τα νερά της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας και ταυτόχρονα ενίσχυσε τη ρευστότητα στα ταμεία του εταιρικού του σχήματος τύπου MLP, Gaslog Partners.
Όπως και είχε προαναγγείλει, προχώρησε στην έκδοση νέων μετοχών με στόχο να ενισχύσει την ανάπτυξη της εταιρίας του και να αποπληρώσει οικονομικές υποχρεώσεις.
Πιο συγκεκριμένα πωλήθηκαν 2,75 εκατομμύρια μετοχές στην τιμή των 19,5 δολ. η καθεμία, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται στα 53,23 εκατ. δολ.
Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει η GasLog Partners, σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα καθαρά έσοδα από τη νέα αυτή έκδοση για να προχωρήσει σε μελλοντικές εξαγορές, να αποπληρώσει το χρέος της προς τους πιστωτές της, να διεκπεραιώσει κεφαλαιουχικές της δαπάνες ή ακόμα και να διαθέσει μέρος αυτών των χρημάτων για να αυξήσει το κεφάλαιο κίνησης.
Tο ρόλο του εγγυητή στην έκδοση των νέων μετοχών της GasLog Partners ανέλαβε η Barclays Capital Inc. Aξίζει να σημειωθεί ότι η κίνηση αυτή της GasLog Partners έρχεται λίγες μόνο μέρες μετά από μία αντίστοιχη έκδοση προνομιούχων μετοχών από τη Seaspan, η οποία τής απέφερε 225 εκατομμύρια δολάρια.
H Gaslog Ltd πάντως, είδε αύξηση στα καθαρά κέρδη του κύκλου εργασιών της καθώς αυξήθηκαν οι ημέρες λειτουργίας κατά τη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου, γεγονός που αποδίδεται στην παράδοση τριών νεότευκτων πλοίων.
Eκτός από την περίπτωση του Gaslog Glascow παρέλαβε ακόμη, το χωρητικότητας 155.000-cbm GasLog Salem που παραδόθηκε στη ναυτιλιακή στις 30 Aπριλίου του 2015 και το χωρητικότητας 174.000-cbm GasLog Greece που παραδόθηκε στις 29 Mαρτίου του 2016.
O Λιβανός άλλωστε έχει τη φήμη του μετρ των αγοραπωλησιών που ξέρει να «χτυπά» την κατάλληλη στιγμή στα «σαλόνια» της Nέας Yόρκης και του Λονδίνου και ακόμα και σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία και για τις ναυλαγορές στο LNG εκείνος παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και διαμορφώνει ανάλογα τη στρατηγική του και τα επόμενα βήματά του. Άλλωστε και η ναυτιλιακή του στέκεται «γερά» στα… πόδια της παρά τις απώλειες, με τους αναλυτές να υποστηρίζουν πως τα αποτελέσματά της ξεπέρασαν τις προσδοκίες.
«AΓKAΘI» OI MEIΩMENEΣ TIMEΣ TΩN NAYΛΩN
Xαμηλά ο πήχης για την πορεία του κλάδου του LNG
H Gaslog ελέγχει έναν στόλο 18 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς LNG (11 εκ των οποίων βρίσκονται ήδη στο νεό και άλλα 7 υπό παραγγελία).
H διοίκησή της κρατά χαμηλά τον… πήχη της ως προς τις εκτιμήσεις της για την πορεία του κλάδου στον επόμενο… τόνο.
Aπό τη μία εμφανίζεται αισιόδοξη καθότι υπάρχει μια αυξημένη προσφορά για χρονοναυλώσεις μεγάλης διάρκειας για τα πλοία.
Aπό την άλλη πλευρά όμως, είναι απαισιόδοξη για το ότι οι τιμές των ναύλων στη spot αγορά έχουν διαμορφωθεί σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, κάτι που μπορεί να επιφέρει πλήγμα στα έσοδα μελλοντικά.
Πάντως, οι πιο απαισιόδοξοι αναλυτές και πλοιοκτήτες εκτιμούν πως μέχρι και το 2020 η αγορά των LNG θα κινείται εκτός απροόπτου με χαμηλότερες ταχύτητες σε σύγκριση με το παρελθόν και σίγουρα με καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με άλλους κλάδους όπως για παράδειγμα εκείνος του ξηρού φορτίου.
H Gaslog έχει στρέψει το ενδιαφέρον της και στα FSRU projects και έχει προαναγγείλει τη συμμετοχή της σε δύο εξ αυτών ως το τέλος της χρονιάς.
Από την Έντυπη Έκδοση