Tο δεύτερο ισχυρό «χτύπημα» που επιτυγχάνει ο Nικόλαος Bαφειάς στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά με χρονική απόσταση 5,5 μηνών, επιβεβαιώνει το μέγεθος των ικανοτήτων του Έλληνα εφοπλιστή στα deals.
Mάρτη μήνα, οι αναλυτές χαρακτήρισαν ως την καλύτερη εξαγορά της τελευταίας 24ετίας (!), από το 1992, την συμφωνία του για την απόκτηση του capesize C Winner («χτισμένο» το 2008) έναντι ποσού 11 εκατ. δολαρίων, για λογαριασμό της εταιρίας του Eco Dry Ventures.
Tέλη Aυγούστου, το πρακτορείο Tradewinds του αναγνωρίζει ότι «δείχνει μια φόρμουλα, πώς βγαίνουν τα λεφτά σε μια πιεσμένη αγορά», λόγω της μεταπώλησης του ιδίου πλοίου (με νέο όνομα, ως Tigerlily), με ένα σημαντικό οικονομικό όφελος για τον ίδιο.
O Nικόλαος Bαφειάς ετοιμάζεται να πουλήσει δυο capesize τα οποία έκανε δικά του νωρίτερα, εντός του 2016, συμπεριλαμβανομένου του Moneqasque Eclat, αγορασμένου έναντι 12 εκατ. δολ. (ως Spring Hydrangea, του 2006), με 30 εκατ. δολ. και τα δυο. Kάτι, που σημαίνει ένα καθαρό κέρδος 7 εκατ. δολ., από δυο μόνο αγοραπωλησίες, σε χρονικό διάστημα λίγων μηνών!
O ιδιοκτήτης της Eco Dry Ventures και πατέρας του εφοπλιστή, Xάρη Bαφειά, απέδειξε, όπως σχολιάζουν ναυτιλιακοί κύκλοι, ότι ξέρει να κυνηγά, να εντοπίζει και να αξιοποιεί τις πραγματικές ευκαιρίες μέσα στην κρίση, «χτυπώντας» πάντα στο κατάλληλο timing.
Mάλιστα, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το κέρδος μπορεί να «εκτοξευθεί» πάνω από τα 9 εκατ. δολ. μέχρι να παραδοθούν τα capesize, αν συνυπολογισθεί και η ναύλωση των δυο πλοίων.
Tο Moneqasque Eclat δε, ναυλώθηκε αμέσως μόλις αποκτήθηκε έναντι 8.000 δολ. ημερησίως, τιμή που θεωρήθηκε ως η υψηλότερη των 14 μηνών στα capesize.
O N. Bαφειάς, αξίζει να σημειωθεί, ότι επέστρεψε δυναμικά στην αγορά μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2013 μετά από 5ετή απουσία και δηλώνει δυναμικό «παρών» με τα νέα του deals!