Σε ισχύ τίθεται, από 8 Σεπτεμβρίου 2017, η Διεθνής Σύμβαση για τον Έλεγχο και τη Διαχείριση έρματος και ιζημάτων του πλοίου (International Convention for the Control and Management of Ships’ Ballast Water and Sediments (BWM Convention) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), μετά την επικύρωση της σύμβασης και από τη Φινλανδία.
Παράλληλα ανοίγει ο δρόμος και για την αναθεώρηση ορισμένων διατάξεών της, προκειμένου να καταστεί λειτουργική και αποτελεσματική.
Η τροποποίησή της κρίνεται αναγκαία γιατί αφορά σε περισσότερα από 50.000 πλοία τα οποία καλούνται μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια να εγκαταστήσουν ένα σύστημα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος (Ballast Water Management-BWMS) αξίας από 1 εκατ. δολ. έως 5 εκατ. δολ.
Αναμένεται να επενδυθούν περισσότερα από 100 δισ. δολ. όλο αυτό το διάστημα σε BWMS, χωρίς όμως οι πλοιοκτήτες να είναι σίγουροι ότι το σύστημα που επέλεξαν θα γίνει λειτουργικό, όπως επίσης και αποδεκτό από όλες τις ρυθμιστικές αρχές του πλανήτη και ειδικότερα των ΗΠΑ.