Φόβους για την παγκόσμια ναυτιλία, και την οικονομία γενικότερα, προκαλεί η κατάρρευση ενός κολοσσού στη ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η προσφυγή της κορεατικής Hanjin Shipping Co για προστασία από τους πιστωτές της προκαλεί ντόμινο.
Πολλά είναι τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία που μεταδίδουν πως 93 πλοία της Hanjin παραμένουν τις τελευταίες μέρες “εγκλωβισμένα” σε 51 λιμάνια, 26 χωρών του κόσμου.
Είναι η έβδομη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρία στον κόσμο και στελέχη ναυτιλιακών εταιριών. Μιλώντας στο οικονομικό πρακτορείο Bloomberg, αναλυτές εκτιμούν πως “η πτώση της Hanjin Shipping μοιάζει με την αντίστοιχη της Lehman Brothers για τις αγορές”.
Μεταξύ αυτών που έχουν ναυλώσει πλοία στη Hanjin Shipping, βρίσκονται και ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, με αναφορές να κάνουν λόγο για τουλάχιστον δύο Έλληνες εφοπλιστές που επηρεάζονται άμεσα από την συγκεκριμένη εξέλιξη.
Το σημείο στο οποίο δραστηριοποιούνταν η Hanjin Shipping Co., στο μεγαλύτερο λιμάνι της Νότιας Κορέας, ήταν ένα από τα πλέον ενεργά σε ολόκληρο τον κόσμο.
Καθημερινά, δεκάδες πλοία που μετέφεραν κοντέινερ με προϊόντα έφταναν και ξεφόρτωναν στο σημείο, το οποίο να σημειώσουμε πως είναι όσο 100 ποδοσφαιρικά γήπεδα. Ο Seo Seong Deok, ένας 35χρονος οδηγός βλέπει τα εκατοντάδες ακινητοποιημένα κοντέινερ και αναρωτιέται αν αυτή η εικόνα θα αλλάξει.
“Δεν έχουμε δουλειά πλέον”, λέει ο Seo, που είναι ένας από τους 1.000 οδηγούς που απασχολούνταν κι έχουν μείνει πια στο δρόμο. “Η πύλη της Hanjin στο λιμάνι ήταν πάντα γεμάτη με φορτηγά και πλέον φρέσκα προϊόντα σαπίζουν μέσα στα πλοία” συνεχίζει ο ίδιος.
Αναλυτές τονίζουν πως η κατάρρευση του ναυτιλιακού κολοσσού συνέβη την χειρότερη δυνατή χρονικά στιγμή, αφού ο μήνας Σεπτέμβριος αποτελεί την “αιχμή του δόρατος” των εμπορικών συναλλαγών, αφού οι έμποροι προετοιμάζονται για γιορτές όπως η ημέρα των Ευχαριστιών και τα Χριστούγεννα. Οι υπεύθυνοι του λιμανιού τονίζουν πως οι ιδιοκτήτες προσπαθούν εναγωνίως να βρουν εναλλακτικές επιλογές.