Εταιρεία Car Carrier, ενεργειακή συμφωνία με Καζακστάν, βάση στο Άμπου Ντάμπι
Υπό την πίεση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, που σαφώς χαρακτηρίζει και τον ναυτιλιακό χώρο, ο όμιλος Cosco τινάζει το γάντι στις προκλήσεις και θέτει σε εφαρμογή το επενδυτικό της πλάνο που ξεπερνά βεβαίως τα ελληνικά σύνορα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος προχώρησε σε σύσταση ναυτιλιακής εταιρείας με την επωνυμία «Cosco Shipping Specialized Carriers». Προς το παρόν η νεότευκτη εταιρεία θα διαχειρίζεται έναν στόλο τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 3.000 έως 5.300 αυτοκινήτων.
Ωστόσο η Cosco αρνήθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, να παραχωρήσει το Car Terminal του ΟΛΠ, το οποίο σχεδιάζει να επεκτείνει. Στα πλάνα της εταιρείας είναι και η κατασκευή δύο πάρκινγκ 5 ορόφων έκαστο, προκειμένου να αυξηθεί η συνολική χωρητικότητα του Car Terminal.
Ήδη ανακοινώθηκε και η συμφωνία με την εταιρεία φυσικού αερίου και πετρελαίου στο Καζακστάν, προκειμένου να μεταφερθούν στην περιοχή τα απαραίτητα για τα project που είναι σε εξέλιξη.
Βάση στο Άμπου Ντάμπι
Εκτός του ΟΛΠ, η Cosco απέκτησε βάση και στη Μέση Ανατολή, στο Άμπου Ντάμπι. H εταιρεία θα επενδύσει 400 εκατ. δολάρια προκειμένου να αναπτύξει δικό της σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή.
Έως τώρα, τα πλοία της Cosco ελλιμενίζονταν στο Ντουμπάι, αλλά το Άμπου Ντάμπι τώρα εμφανίζεται δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολαρίων σε τουριστικές υποδομές, κτήρια κ.λπ., με στόχο την απεξάρτηση της Οικονομίας του από το πετρέλαιο. Έτσι, το εμιράτο υπέγραψε συμφωνία παραχώρησης με την Cosco, διάρκειας 35 ετών, ενώ το σύνολο της αξίας της συμφωνίας θα φτάσει τα 738 εκατ. δολάρια.
Πέραν όλων αυτών, φέτος η Cosco εξαγόρασε και ένα εμπορικό λιμάνι στη Τουρκία.
Ισχύς εν τη ενώσει
Όσον αφορά τον τομέα των containerships, προκειμένου να αντιμετωπίσει την πίεση από τη συμμαχία των δύο μεγαλύτερων εταιρειών του κόσμου, της Maersk και της MSC, η Cosco προωθεί την δική της συμμαχία με την CMA CGM και την Evergreen.