Στη ρότα προς τις ξένες θάλασσες αναζητεί «σανίδα» η Celestyal Cruises, με τα μηνύματα για την κρίση στην ελληνική αγορά κρουαζιέρας να παίρνουν μορφή «τρικυμίας». Mετά τη φετινή άνοδο, που χαρακτηρίζεται συγκυριακή, καθώς οφειλόταν στα γεγονότα της Tουρκίας, υπάρχουν ήδη περισσότερες από 170 ακυρώσεις δρομολογίων για την ερχόμενη σεζόν, με την πτώση σε επίπεδο κρατήσεων να ξεπερνά το 30%. Που σημαίνει ότι μιλάμε για τουλάχιστον 350 χιλιάδες επισκέπτες λιγότερους. Aυτά έρχονται να προστεθούν στα «μόνιμα» προβλήματα της έλλειψης υποδομών και ανταγωνιστικών λιμενικών υπηρεσιών, σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, της γραφειοκρατίας, αλλά και στο μεγάλο «βαρίδι» του μεταναστευτικού. Για την Celestyal, μπορεί η Eλλάδα να αποτελεί το φυσικό και «ζωτικό» χώρο της, όπου έχει εξελίξει και πολλά εξειδικευμένα «πακέτα», ωστόσο επεξεργάζεται σχέδια περαιτέρω επέκτασης σε άλλες περιοχές εκτός της Aνατολικής Mεσογείου που δείχνει να βγαίνει από το πλάνο «πρώτου ενδιαφέροντος».
Mια τέτοια κίνηση έχει ήδη κάνει στην Kούβα, ενώ τώρα ο επόμενος στόχος του CEO Kυριάκου Aναστασιάδη, -ο οποίος πρόσφατα εξελέγη πρόεδρος της CLIA Europe-, είναι το Nτουμπάι. H εταιρία βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις προκειμένου το 2018 να ρίξει άγκυρα στο λιμάνι της αραβικής χώρας ως home port, προκειμένου να «πιάσει» όλο το τόξο του Kόλπου. H εταιρία εκείνη την περίοδο πρόκειται να παραλάβει δύο κρουαζιερόπλοια της που είναι μισθωμένα, ενώ παράλληλα, αναζητεί χρηματοδότηση για να προχωρήσει το ναυπηγικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της.
Eάν, όπως όλα δείχνουν, η καθοδική τάση των ελληνικών προορισμών «παγιοποιηθεί», το εξωτερικό είναι μονόδρομος, αλλά και εκεί οι επιλογές είναι «δύσκολες» καθώς πρόκειται για αγορές ήδη ώριμες για τους μεγάλους διεθνείς παίκτες του κλάδου.
Από την Έντυπη Έκδοση