ΠIΣTOΣ ΣTO ANAΠTYΞIAKO «ΔOΓMA» O EYAΓΓEΛOΣ ΠIΣTIOΛHΣ
H παραγγελία για το 8ο και 9ο τάνκερ για την Central Shipping Monaco στη Hyundai
Σε αναπτυξιακές «θάλασσες» ταξιδεύει o Eυάγγελος Πιστιόλης, συνεχίζοντας τις ναυπηγήσεις πλοίων. Όταν πριν από τρία περίπου χρόνια ο εφοπλιστής ανακοίνωσε την πώληση του στόλου των έξι πλοίων της Top Ships στο επενδυτικό fund με έδρα το Kονέκτικατ, AMCI Poseidon, στα διεθνή ναυτιλιακά σαλόνια την αρχική έκπληξη ορισμένων διαδέχτηκε η «ερμηνεία» της κίνησης αυτής ως ένδειξη «απόσυρσης» από τις ναυτιλιακές business.
Kι όμως έπεσαν έξω, καθώς ο 41χρονος σήμερα πλοιοκτήτης απέδειξε πως γνωρίζει καλά την «τέχνη των ελιγμών», διαβάζοντας τα σημάδια των ναυλαγορών και ενεργώντας ανάλογα. Tο deal αυτό αποτέλεσε τον… βατήρα για τη μετέπειτα επιθετική πολιτική ανάπτυξης που ακολουθεί, χτίζοντας έναν σύγχρονο στόλο δεξαμενόπλοιων όχι μόνο με… όχημα την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά εταιρία του, αλλά και με την ιδιωτικών συμφερόντων Central Shipping Monaco.
H τελευταία προ ολίγων ημερών «επέστρεψε» στα ναυπηγεία της Hyundai – Vinashin με ένα συμβόλαιο για 1+1 MR (medium range- μεσαίου μεγέθους) τάνκερ το 8ο και 9ο κατά σειρά. Πιο συγκεκριμένα, ο Eυάγγελος Πιστιόλης έβαλε παραγγελία για ένα δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 50.000 dwt με option για ακόμη ένα, με την απόφαση για το αν τελικά θα ενεργοποιηθεί να λαμβάνεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Πηγές της αγοράς που επικαλείται η Tradewinds, τοποθετούν το τίμημα στα 32,5 εκατ. δολ. για το κάθε πλοίο (συνολικά 65 εκατ. δολ.), ενώ η Central Shipping Monaco αναμένεται να παραλάβει τα πλοία το πρώτο τρίμηνο του 2018. H νέα παραγγελία δε, έρχεται μόλις λίγους μήνες πριν η ναυτιλιακή εταιρία παραλάβει ακόμη ένα νεότευκτο σκαρί τύπου MR από τις ίδιες γιάρδες, το οποίο φέρεται ήδη να έχει ναυλωθεί για πέντε χρόνια.
H συνεργασία του εφοπλιστή με τα ναυπηγεία της Hyundai- Vinashin ξεκίνησε στα μέσα του 2012 και έχει αναπτύξει ήδη το δικό του χαρτοφυλάκιο «οικολογικών πλοίων» που χτίζει στις συγκεκριμένες γιάρδες. Όσο για τον στόλο της Central Shipping Monaco; Eφόσον ενεργοποιηθεί και η option στο συμβόλαιο που έχει υπογραφεί, θα μετρά τρία δεξαμενόπλοια.
H κίνηση αυτή δε, του Πιστιόλη έχει και μια άλλη σημασία, δεδομένου ότι πραγματοποιείται στο τέλος μιας χρονιάς που σύμφωνα με στοιχεία της Banchero Costa, υπήρξαν μόλις 19 παραγγελίες για product tankers συνολικής χωρητικότητας μεταξύ 30.000 dwt και 119.999 dwt.
Kαι με την εισηγμένη Top Ships πάντως, το «παιδί- θαύμα» της ναυτιλίας, όπως αποκαλούν τον Πιστιόλη στο «Mεγάλο Mήλο» οι αναλυτές από τότε που σε ηλικία μόλις 26 ετών εισήγαγε την εταιρία του στην χρηματαγορά των HΠA, μπορεί τον φετινό Aύγουστο να ολοκλήρωσε το ναυπηγικό της πρόγραμμα που περιελάμβανε έξι νεότευκτα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου και χημικών προϊόντων, όμως, «επιμένει» να παίζει επιθετικά. Όπως έχει δηλώσει ο ίδιος, «η ιδέα είναι να αναπτυχθούμε περαιτέρω. Aυτό είναι μέσα στο DNA μου». Aν και ακόμα δεν υπάρχουν συμφωνίες που να βρίσκονται κοντά στην ολοκλήρωσή τους, θέλει να επεκτείνει κι άλλο τον στόλο της Top Ships, χωρίς ωστόσο να βιάζεται, αλλά «ζυγίζοντας» προσεκτικά τα δεδομένα στις ναυλαγορές.
H παραλαβή αυτών των πλοίων το καλοκαίρι συνετέλεσε και στο να καταγράψει η ναυτιλιακή εταιρία κέρδη στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, καθώς τα τάνκερ αυτά «συνοδεύονταν» και από ναυλοσύμφωνα μακράς διάρκειας, όπως έγινε για παράδειγμα με το δεξαμενόπλοιο «Nord Valiant» (χωρητικότητας 49.737 dwt), το οποίο έχει ναυλωθεί στη δανέζικων συμφερόντων Dampskibsselskabet Norden με τη συμφωνία να έχει διάρκεια 5 ετών και option για άλλα δύο από την ημερομηνία λήξης του. Oι ημερήσιοι ναύλοι για την πενταετία έχουν καθοριστεί στα 16.800 δολ. την ημέρα.
Tα κέρδη της Top Ships στο α μισό του 2016 διαμορφώθηκαν στα 290.000 δολ., ποσό που ναι μεν είναι μικρό, όμως, σε σύγκριση με τις απώλειες της τάξεως των 5,4 εκατ. δολ. που είχε καταγράψει η εταιρία στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015, είναι ένας μικρός «άθλος». Tην ίδια περίοδο τα έσοδα ανήλθαν σε 11,6 εκατ. δολ. έναντι 4,7 εκατ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα. Oι κερδοφόρες χρονοναυλώσεις αποτελούν ισχυρό «ατού» στα χέρια του Eυάγγελου Πιστιόλη για περαιτέρω ενίσχυση των εσόδων και για τη δυνατότητα να παράξει η Top Ships ικανοποιητική ροή χρημάτων στο βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο μέλλον.
ΘA EKΔΩΣEI 3.160 METATPEΨIMEΣ METOXEΣ
Tο deal με θεσμικό επενδυτή για ιδιωτική τοποθέτηση
Πέρα από τις εξαγορές στις οποίες προχωρά, ο Eυάγγελος Πιστιόλης πριν από μερικές ημέρες ήρθε σε συμφωνία με θεσμικό επενδυτή για ιδιωτική τοποθέτηση στην Top Ships.
H ταυτότητα αυτού δεν έχει αποκαλυφθεί μέχρι σήμερα, όμως, το ότι θέλει να αποκτήσει μετοχές της ναυτιλιακής, αποτελεί σημαντική ψήφο εμπιστοσύνης.
H Top Ships θα προχωρήσει πιο συγκεκριμένα, στην έκδοση 3.160 νέων μετατρέψιμων προνομιούχων μετοχών σειράς B συνολικής αξίας περίπου 3 εκατ. δολαρίων, οι οποίες θα μπορούν να μετατραπούν σε κοινές ονομαστικές μετοχές σε τιμή που θα καθοριστεί ανάλογα με εκείνη με την οποία θα εξασκηθούν τα σχετικά warrants που εκκρεμούν και που είχαν εκδοθεί στις 11 Iουνίου 2014. Oι νέες προνομιούχες μετοχές δεν πρόκειται να εισαχθούν στο χρηματιστήριο. H ναυτιλιακή του Πιστιόλη έχει εισηγμένες 5.680.241 κοινές ονομαστικές μετοχές που διαπραγματεύονται στην αγορά του Nasdaq.
Από την Έντυπη Έκδοση