Οι Έλληνες πλοικτήτες αντιδρούν σε πρόταση Ιταλών πλοιοκτητών σχετικά με παραγγελίες πλοίων και απόσυρση παλιών.
Συγκεκριμένα, οι πρώτοι, προτρέπουν την Κίνα για μια ακόμη φορά να αναλάβει την ευθύνη για την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και τις επιπτώσεις που έχει στις αγορές ναύλωσης, με την καθιέρωση του ακόλουθου συστήματος:
Για κάθε πλοίο οικοδόμησης, ένα άλλο παλιό θα καταστρέφεται, στην προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα ύψη κόστους και η αύξηση του στόλου.
«Είναι πολύ επικίνδυνο για τους πλοιοκτήτες. Εκείνοι με παλιά πλοία θα πρέπει να προειδοποιούνται ότι βρίσκονται σε τεράστιους κινδύνους», είπε ένας Ιταλός πλοιοκτήτης, σύμφωνα με την Lloyd’s List.«Θα πρέπει να αντικατασταθούν με νεότευκτα πλοία».
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες που παρευρέθηκαν στο Mare Forum όπου παρουσιάστηκε η συγκεκριμένη πρόταση έμειναν έκπληκτοι με την ψήφο του κοινού, όπου το 47% υποστήριξαν πως οι κυβερνήσεις πρέπει να οι παρέμβουν για την απαγόρευση παλιών πλοίων.
«Οι μισοί από εμάς ψήφισαν υπέρ της παρέμβασης της κυβέρνησης στα δρώμενα των βιομηχανιών μας. Αυτό για μένα είναι μια καταστροφή. Έχετε ανοίξει την πόρτα για τις κυβερνήσεις να εισέλθουν στην επιχείρησή μας. Αυτό είναι απαράδεκτο για μας στην Ελλάδα», δήλωσε ο Γιώργος Γουρδομιχάλης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της G. Bros Maritime.
Πρόσθεσε ότι οι πλοιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένων των Ελλήνων, αναγκάστηκαν να σταματήσουν τις παραγγελίες, καθώς η πρόταση αυτή επιμήκυνε το χρονικό διάστημα της κρίσεως στις αγορές.
Ωστόσο, ο Μιχαήλ Βοδούρογλου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Paragon Shipping, αμφισβήτησε το κατά πόσο η βιομηχανία έχει πάρει το μάθημά της για τον υπερβολικό αριθμό παραγγελιών, κατά τη διάρκεια της κρίσης του 1980.
«Ενθουσιαζόμαστε, προχωράμε σε στοιχήματα, αυτό είναι μέρος του DNA μας. Εμείς δεν μαθαίνουμε ποτέ. Είναι ένας τρόπος να αυτοτιμωρούμε τους εαυτούς μας και την ισορροπία της αγοράς», δήλωσε.
Περίπου ένα ποσοστό 85% συμφώνησε με τη θέση του Βοδούρογλου.