Η ναυτιλιακή εταιρία Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου, σχεδιάζει προσφορά κοινών μετοχών με ονομαστική αξία 0,001$ ανά μετοχή, με σκοπό την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων.
Η εισηγμένη στην Νέα Υόρκη ναυτιλιακή ξηρού χύδην φορτίου έχει στην ιδιοκτησία της έναν στόλο που αποτελείται από panamaxes, kamsarmaxes, post-panamaxes και capesizes, φτάνοντας συνολικά τα 3,34 εκατ. dwt.
Μεγάλος στόλος bulker
Πολλές ναυτιλιακές εταιρίες έχουν στραφεί φέτος στην δημιουργία μεγάλων στόλων bulker, δεδομένων των ελκυστικά χαμηλών τιμών των πλοίων. Οι John Fredriksen, Arne Blystad, Andreas Sohmen-Pao βρίσκονται ανάμεσα στους μεγάλους άνδρες της ναυτιλίας που ακολουθούν αυτήν την τακτική, με την Anangel Maritime Services του Γ. Αγγελικούση να αποτελεί τον μεγαλύτερο φετινό επενδυτή σε bulkers, σύμφωνα το VesselsValue.
Οικονομική ευκαιρία
Ο αναλυτής William Bennett τόνισε ότι οι αξίες της αγοράς ξηρού χύδην βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο χαμηλότερο 10% όλων των ναυτιλιακών τομέων από τις αρχές του 2007. Η ανάλυση του Bennett δείχνει ότι οι 5 μεγαλύτεροι αγοραστές bulker έχουν ξοδέψει σχεδόν 1 δις δολάρια τον τελευταίο χρόνο.
«Αυτοί οι εφοπλιστές μετατρέπουν την σημερινή κατάσταση της αγοράς σε οικονομική ευκαιρία», σημείωσε ο Bennett.
Οι πρώτοι
H Anangel φέτος έχει επενδύσει 247 εκατ. δολ. σε πλοία συνολικής χωρητικότητας 863.200 dwt. Ο Γ. Αγγελικούσης φημίζεται για το ότι ψάχνει στα χαμηλότερα επίπεδα της αγοράς, με χαρακτηριστική την περίπτωση όταν μετά το μεγάλο ράλι του 2007-8 αγόρασε σε μεταπώληση το cape Anangel Argonaut στα 63,5 εκατ. δολ. Στη συνέχεια προχώρησε στην αγορά 3 ακόμα cape σε μεταπώληση από την Scorpio τον Απρίλιο του 2015.
Στην δεύτερη θέση, πίσω από την Anangel, έρχεται η Zodiac Maritime, και ακολουθούν οι Winning Shipping, Oldendorff και Celsius Shipping.