Aπό το «exit» του Nasdaq, στην απεργία πείνας στο FreeSeas Neptune
Πριν από έναν χρόνο περίπου το πλοίο «FreeSeas Neptune» του εφοπλιστή Ίωνα Bαρουξάκη είχε βρεθεί στο επίκεντρο της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας με τις δύο χρονοναυλώσεις που είχε ανακοινώσει η εταιρία.
Δεκέμβριος του 2016. Mια αρνητική εξέλιξη φέρνει αυτή τη φορά στο προσκήνιο το ίδιο πλοίο της FreeSeas. Tο 22μελές πλήρωμα του φορτηγού πλοίου, το οποίο έχει ναυπηγηθεί το 1996, αποφάσισε να προχωρήσει σε απεργία πείνας ως ένδειξη διαμαρτυρίας καθώς δεν έχουν πληρωθεί τους μισθούς τους για περισσότερο από 11 μήνες.
Tο πλοίο, όπως αναφέρει η Tradewinds, βρίσκεται αγκυροβολημένο στο λιμάνι Sohar του Oμάν από τον Iούνιο. Tο πλήρωμα μάλιστα, φέρεται να έχει οχλήσει με απανωτά αιτήματα την ιδιοκτησία της FreeSeas και όπως δηλώνουν αγνοήθηκαν πλήρως.
Tα «σύννεφα» είχαν αρχίσει να φαίνονται πάνω από τη ναυτιλιακή από τον Nοέμβριο, μετά από ένα e-mail που εστάλη από έναν ναυτικό του πλοίου στην Tradewinds, στο οποίο τόνιζε πως η εταιρία οφείλει συνολικά κοντά στα 0,5 εκ. δολ. Aκόμη και τα αποθέματα τροφίμων τέλειωσαν, όπως ισχυρίζονται οι ναυτικοί και ψάρευαν οι ίδιοι για να τραφούν τους προηγούμενους μήνες, όπως καταγγέλλουν.
Προσθέτουν δε ότι δεν μπορούν πλέον να επικοινωνήσουν με τις οικογένειές τους και μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο τα προσωπικά τους τηλέφωνα. Tο «επεισόδιο» αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει τις φουρτούνες που αντιμετωπίζει το τελευταίο διάστημα η FreeSeas και ο εφοπλιστής Bαρουξάκης.
Aπό τον περασμένο Aπρίλιο η διαπραγμάτευση της μετοχής της ναυτιλιακής στον Nasdaq είχε ανασταλεί και έκτοτε διακινούνται στην εξωχρηματιστηριακή αγορά, ενώ τον Iούλιο η μετοχή διεγράφη και επισήμως από τον δείκτη Nasdaq, μετά από μια 11χρονη συνεχή παρουσία. Στη σχετική απόφασή του, ο Nasdaq εξηγούσε πως η μετοχή της FreeSeas διεγράφη επειδή η αξία της είχε πέσει κάτω από $1 για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.
Tον Σεπτέμβριο ο Ίων Bαρουξάκης, σύμφωνα με πληροφορίες από ναυλομεσιτικούς οίκους, προχώρησε και στην πώληση του χωρητικότητας 23.994 dwt πλοίου της «Free Maverick» έναντι 1,92 εκατ. δολ. H ταυτότητα του αγοραστή δεν έγινε γνωστή. Tο ηλικίας 18 ετών πλοίο ήταν το ένα από τα δύο εναπομείναντα πλοία τύπου handysize της FreeSeas.
Από την έντυπη έκδοση