Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους για τις ναυτιλιακές εταιρίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρέμειναν σε αρνητικά επίπεδα (-7,8%) για το τρίτο τρίμηνο του 2016, καταγράφοντας το πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο λειτουργικών ζημιών, σύμφωνα με το Alphaliner.
Δύο μόνο από τις 12
Από τις 12 μεγάλες μεταφορικές που ερευνήθηκαν από το Alphaliner, μόνο η γερμανική Hapag-Lloyd και η Wan Hai της Ταϊβάν σημείωσαν θετικά περιθώρια κέρδους.
Οι κορεατικές υποφέρουν
Οι δύο ταλαιπωρημένες κορεάτικες μεταφορικές Hanjin Shipping και Hyundai Merchant Marine κατέγραψαν τα χειρότερα λειτουργικά περιθώρια κέρδους μεταξύ των 12 εταιριών, στα -30% και -22% αντίστοιχα.
H Hanjin σταμάτησε να κλείνει νέες συμφωνίες μετά την κατάθεσή της για χρεοκοπία στις 31 Αυγούστου, οδηγώντας την σε μείωση 25% στις μεταφορές κατά το τρίτο τρίμηνο, φτάνοντας τα 884.100 teu, σε σύγκριση με τα 1,18 εκατ. teu το ίδιο τρίμηνο το 2015 και τα 1,17 εκατ. teu το δεύτερο τρίμηνο του 2016. Τα συνολικά έσοδα της Hanjin από την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έπεσαν 42% σε σχέση με πέρσι, φτάνοντας τα 874 εκατ. δολ., ενώ οι λειτουργικές ζημιές έφτασαν τα 258 εκατ. δολάρια.
Έπειτα από την κατάρρευση της Hanjin, οι spot τιμές μεταφοράς αυξήθηκαν κατά 33% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τον δείκτη Shanghai Containerised Freight Index (SCFI), αλλά η αύξηση των τιμών «ήρθε υπερβολικά αργά προκειμένου να διασώσει τα αρνητικά αποτελέσματα των άλλων εταιριών για το τρίμηνο», σημείωσε το Alphaliner.
Βούλιαξαν
Επιπλέον, κάποιες ναυτιλιακές επηρεάστηκαν αρνητικά από την κατάρρευση της Hanjin, ειδικά τα μέλη της συμμαχίας CKYHE, καθώς υπερφορτώθηκαν επιπρόσθετα κόστη προκειμένου να ανακτήσουν και να παραδώσουν τα φορτία της Hanjin που είχαν μείνει στα πλοία της.
Σύμφωνα με το Alphaliner, καμία από τις ναυτιλιακές που ερευνήθηκαν δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα λεπτομερή στοιχεία για την οικονομική της έκθεση στην χρεοκοπία της Hanjin.