Η ελληνική Star Bulk Carriers έχει επιστρέψει σε δυσμενή κατάσταση κατά το πρώτο τρίμηνο του 2011 με τα κέρδη της σχεδόν 1,7 εκατ. δολάρια, 3 σεντς ανά μετοχή.
Πριν από ένα χρόνο η εισηγμένη στις ΗΠΑ εταιρεία ανέφερε ζημίες άνω των 33 εκατ. δολαρίων, λόγω βαριών ζημιών απομειώσεων σκαφών του ύψους των 33.7 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την Tradewinds.
Τα έσοδα από Capesize και supramax ήταν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητα σε σχέση με ένα χρόνο πριν που ήταν 29.5 εκατ., ενώ οι δαπάνες ήταν αυξημένες κατά 6% στα 28.7 εκατ. δολάρια.
Το κόστος ανέβηκε από την αύξηση των εξόδων ταξιδιού, καθώς ο η εταιρεία θα έπρεπε να ναυλώσει σε χωρητικότητα για την κάλυψη των υποχρεώσεων COA.
Ωστόσο, η Star κατάφερε να επιτύχει μείωση από έτος σε έτος τόσο στα λειτουργικά έξοδα των πλοίων, όσο και στο κόστος δεξαμενισμού.
«Έχουμε εξασφαλίσει το 75% των ημερών λειτουργίας του στόλου μας το 2011 στο πλαίσιο της περιόδου, ενώ για τα Capesize πλοία, συμπεριλαμβανομένων των δύο νέων σκαφών, έχουμε εξασφαλίσει το 89% των καθαρών ημερών λειτουργίας το 2011», δήλωσε ο εφοπλιστής Σπύρος Καπράλος.
«Η εταιρεία μας παραμένει σε άριστη χρηματοοικονομική θέση για να επωφεληθεί από τις ευκαιρίες της αγοράς και συνεχίζουμε να διευρύνουμε το στόλο μας με ολοένα και αυξανόμενες εξαγορές», πρόσθεσε.
«Η πρωτοβουλία για τη μείωση του κόστους που αναλήφθηκε το 2009, εξακολουθεί να παράγει θετικά αποτελέσματα για εμάς», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Γιώργος Συλλανταβος.
«Έχουμε επιτύχει μείωση του λειτουργικού και δεξαμενισμού των εξόδων κατά το πρώτο τρίμηνο 2011, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους».
Ο στόλος της Star αποτελείται από τρία Capesize και οκτώ φορτηγά πλοία supramax. Επίσης έχει δύο capesizes κατά παραγγελία για παράδοση τον Σεπτέμβριο και τον Νοέμβριο του 2011.