Στην αγορά δυο πλοίων προχώρησε η Star Bulk Carriers. Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία συμφώνησε για την αγορά δυο Capesize πλοία ξηρού φορτίου με αντίτιμο 51,5 εκατ. δολ από εταιρείες που συνδέονται με τον chairman της Star Bulk κ. Πέτρο Παππά. Και τα δυο πλοία είναι χρονοναυλωμένα με συμβολαιοποιημένα μεικτά έσοδα μέχρι τη λήξη των ναυλώσεων ύψους 64-75 εκατ. δολ.
Το πρώτο πλοίο έχει μεταφορική ικανότητα 168.000 dwt και ναυπηγήθηκε στη Νότιο Κορέα το 1996. Η ναύλωση του σε επιχείρηση εξόρυξης, ισχύει τουλάχιστον μέχρι το Νοέμβριο του 2015 με ένα μέσο μικτό ημερήσιο ναύλο 25.000 δολ. Το πλοίο αναμένεται να αποφέρει στην Star Bulk μικτά έσοδα ύψους 38-44 εκατ. δολ. και αναμένεται να παραληφθεί από την εταιρεία μέχρι τον Ιούλιο του 2011.
Το δεύτερο πλοίο είναι μεταφορικής ικανότητας 170.000 dwt και ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1994. Το πλοίο είναι χρονοναυλωμένο μέχρι τον Αύγουστο του 2014 επίσης σε εξορυκτική εταιρεία με μέσο ημερήσιο μικτό ναύλο 24.500 δολ. Το πλοίο αναμένεται να αποφέρει συνολικά μικτά έσοδα ύψους 26-31 εκατ. δολ.
Η αγορά τους θα χρηματοδοτηθεί τόσο από ρευστά διαθέσιμα της εταιρείας όσο και τραπεζικό δανεισμό.
Στο μεταξύ η Star Bulk ανακοίνωσε επιστροφή στην κερδοφορία το πρώτο τρίμηνο του 2011, το οποίο έκλεισε με κέρδη ύψους 1,7 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 33 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2010. Η εταιρεία ανακοίνωσε έσοδα στα ίδια επίπεδα με αυτά του πρώτου τριμήνου του 2010 στα 29,5 εκατ. δολ. έναντι εσόδων 29,3 εκατ. δολ. πέρυσι.
Τα EBITDA το πρώτο τρίμηνο του 2011, ανήλθαν στα 14,2 εκατ. δολ. έναντι 14,6 εκατ. πέρυσι εξαιρουμένων έκτακτων επιβαρύνσεων και κερδών και στα δυο τρίμηνα.
Τόσο το πρώτο τρίμηνο του 2010 όσο και το αντίστοιχο τρίμηνο κατά το τρέχον έτος η εταιρεία διαχειρίσθηκε κατά μέσο όρο 11 πλοία με ένα μέσο ημερήσιο έσοδο ανά πλοίο 23.252 δολ. το 2011 έναντι 25.919 δολ. το 2010.
Η εταιρεία θα διανείμει μέρισμα 0,05 δολ./μετοχή για το πρώτο τρίμηνο. Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk κ. Σπύρος Καπράλος, εξέφρασε την ικανοποίηση του για την αγορά των δυο πλοίων η οποία όπως είπε αυξάνει σημαντικά την μεταφορική ικανότητα του στόλου και την δυνατότητα κερδοφορίας.
Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της εταιρείας σημείωσε ότι η Star Bulk αξιοποίησε το 99,8% του στόλου της ενώ έχει εξασφαλίσει το 75% των ημερών λειτουργίας του για το υπόλοιπο του 2011, ενώ ειδικά σε ό,τι αφορά ειδικά τα πλοία τύπου capes ο βαθμός απασχόλησης τους φθάνει το 89%.
Διατηρούμε άριστη χρηματοοικονομική θέση και επιδιώκουμε να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που θα παρουσιασθούν πρόσθεσε ο κ. Καπράλος. Η Star Bulk ελέγχει ένα στόλο από 15 πλοία ξηρού χύδην φορτίου συμπεριλαμβανομένων των δυο που αγόρασε αλλά και δυο υπό ναυπήγηση, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1.626.721 dwt και μέσου όρου ηλικίας τα 11 χρόνια.