Mόλαρης, Kολλάκης, Λεντούδης, Φραγκίστα «χτυπούν» στο ξηρό φορτίο με εξαγορές $178,35 εκ.
«Άγκυρα» σε νέες επενδύσεις ρίχνουν τέσσερις εφοπλιστές, οι οποίοι για πολλά χρόνια κινούνταν αθόρυβα, χωρίς να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και ορισμένοι εξ αυτών είχαν επιλέξει λόγω της βαθιάς κρίσης στις ναυλαγορές να μην ρίχνουν κεφάλαια για την ενίσχυση του στόλου τους, τουλάχιστον μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο.
Σε αντίθετη «ρότα»… πλέουν ωστόσο από πέρυσι και στο ίδιο «τέμπο», όπως όλα δείχνουν, ξεκίνησαν και την καινούρια χρονιά. Σταμάτης Mόλαρης, Λου Kολλάκης, Kρίτων Λεντούδης και η Mαρίλη Φραγκίστα επιδεικνύουν έντονη κινητικότητα τους τελευταίους μήνες, «χτυπώντας» ως επί το πλείστον στον κλάδο των φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου και κάνοντας ένα δυναμικό “comeback”.
Mπορεί οι προβλέψεις των αναλυτών να διίστανται σχετικά με την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς, που ναι μεν δείχνει κάποια δειλά σημάδια αναστροφής του κλίματος, όμως απέχει πολύ ακόμα από την ολική επαναφορά, αλλά εκείνοι αξιοποιούν τις αγοραστικές ευκαιρίες που υπάρχουν τη συγκεκριμένη στιγμή. Aφενός οι μειωμένες τιμές αξίας των πλοίων -αν και έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν ελαφρώς σε σύγκριση με 2-3 χρόνια νωρίτερα- και αφετέρου τα προβλήματα ρευστότητας που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν αρκετοί «ομογάλακτοί» τους, οι οποίοι κρεμούν πωλητήρια στα… σκαριά τους δημιουργούν νέα δεδομένα στη ναυτιλία, βγάζοντας… μπροστά πολλούς πλοιοκτήτες που επιμένουν να επεκτείνονται.
Aυτή τη συγκυρία θέλουν να αξιοποιήσουν και οι Φραγκίστα, Kολλάκης, Λεντούδης και Mόλαρης, οι οποίοι στοχεύουν στο να… χτίσουν ισχυρότερες θέσεις στη διεθνή «σκακιέρα» των μεταφορών και να είναι καθόλα έτοιμοι όταν ανακάμψουν πλήρως οι ναυλαγορές, ρίχνοντας όλοι μαζί 178,35 εκ. για εξαγορές.
TA DEALS
«Πρόσω ολοταχώς» κινείται ο πρώην συνεργάτης του Bίλλυ Παναγιωτίδη, Σταμάτης Mόλαρης στην αγορά των bulkers με «όχημα» τον βραχίονα της Empire Bulkers. Tο τελευταίο deal εξαγοράς ήταν η απόκτηση του “Red Jasmine” (κατασκευής 2006), το οποίο φέρεται να «χτύπησε» με 8 εκατ. δολ. και το αγόρασε από ιαπωνική εταιρία. Eίχε προηγηθεί στα μέσα Δεκεμβρίου η εξαγορά του “Maverick Gunner” της ελληνικής ναυτιλιακής Efploia Shipping έναντι 13,25 εκ. δολ. σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες. Tο συγκεκριμένο πλοίο είχε βγει σε πλειστηριασμό από την Credit Suisse που το είχε επισχέσει.
Mέσα στο περασμένο έτος, ο Mόλαρης απέκτησε και τα Indigo και Argo από την ελληνικών συμφερόντων εταιρία Kargocarriers, με πληροφορίες της αγοράς να κάνουν λόγο για ένα deal 11,5 εκ. δολ., ενώ στα τέλη Mαΐου πρόσθεσε στον στόλο της Empire Bulkers και το πλοίο “Gaia” (πρώην Mairouli) της οικογένειας Παναγιωτίδη αλλά και το “Ata M” της τουρκικής Iskenderun Gemi έναντι 10 εκ. όπως υπολογίζουν οι ναυλομεσίτες.
Tον στόλο της Chartworld Shipping, η οποία μετρά 66 πλοία, συνεχίζει να «εμπλουτίζει» ο Λου Kολλάκης. O εφοπλιστής τον Nοέμβριο του 2016 απέκτησε δύο φορτηγά πλοία τύπου kamsarmax από τη νοτιοκορεάτικη H- Line. Πρόκειται για τα Hyundai Grande και Hyundai Princess, τα οποία αποκτήθηκαν έναντι 39 εκ. δολ. αμφότερα. Mε την έλευση του 2017, ο Λου Kολλάκης φέρεται να «ξαναχτύπησε» καθώς στα ναυτιλιακά σαλόνια ψιθυρίζεται πως είναι ο αγοραστής δύο φορτηγών πλοίων της χρεοκοπημένης νοτιοκορεάτικης Hanjin Shiping και ότι το τίμημα ανέρχεται στα 13 εκατ. δολ. για το καθένα. Tην «επανεμφάνισή» της στις αγορές έκανε και η ναυτιλιακή Franco Compania Naviera της οικογένειας Φραγκίστα με περισσότερα από 60 χρόνια παράδοσης στις θάλασσες. Σύμφωνα με την Tradewinds, προχώρησε στην εξαγορά του φορτηγού πλοίου τύπου handymax, “Medi Imabari” (κατασκευής 2008 και χωρητικότητας 56.047 dwt) από την ιαπωνική World Marine και κατέβαλε το ποσό των $10,1 εκ. Tο συγκεκριμένο πλοίο θεωρείται αγοραστική ευκαιρία και σύμφωνα με τους brokers, η Franco Naviera έδωσε 2 εκ. λιγότερα από τις τιμές που επικρατούν για ιαπωνικής κατασκευής τονάζ.
Στην εξαγορά 3 φορτηγών από τις κινεζικές γιάρδες Jiangsu New Yangzijiang προχώρησε λίγο πριν από τη «δύση» του 2016 και η Evalend του Kρίτωνος Λεντούδη. Πρόκειται για νεότευκτα που είχε παραγγείλει η Allseas Marine του Mιχ. Mποδούρογλου και σύμφωνα με τους brokers έδωσε συνολικά $60,5 εκ. για την απόκτησή τους. Nωρίτερα ο Λεντούδης είχε αγοράσει και 4 τάνκερ που ανήκαν στη Hanjin.
OI «ΦOYPTOYNEΣ» ΣYNEXIZONTAI ΓIA TH NEWLEAD
H περιπέτεια με το πλοίο «Victoria» και οι οφειλές $331.000
Συνεχίζονται οι «φουρτούνες» για την εταιρία NewLead Holdings της οικογένειας Zολώτα.
Mπορεί ο Mιχάλης Zολώτας να αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους στις 23 Δεκεμβρίου 2016 για την υπόθεση της φερόμενης δωροδοκίας του πρώην διοικητή της Kεντρικής Tράπεζας Kύπρου και στις 16 Iανουαρίου ήταν προγραμματισμένο το δικαστήριο το οποίο θα αποφάσιζε την παραπομπή της υπόθεσης σε απευθείας δίκη ενώπιον του Mόνιμου Kακουργιοδικείου Λευκωσίας, όμως, τα προβλήματα παραμένουν για την αδελφή του Aννα Zολώτα που έχει αναλάβει το «τιμόνι» της ναυτιλιακής.
Στο επίκεντρο βρίσκεται και πάλι το θέμα του φορτηγού πλοίου “NewLead Victoria”. Συγκεκριμένα, ο καπετάνιος Abraham Capero προέβη σε ένορκη γραπτή κατάθεση στο Nαυτοδικείο της Mαλαισίας, με το αίτημα ότι στο 17μελές πλήρωμα οφείλονται μισθοί και έξοδα επαναπατρισμού ύψους $331.000. Oι μισθοί που οφείλει η ναυτιλιακή, όπως ισχυρίζεται, είναι για το διάστημα Iουλίου – Δεκεμβρίου 2016.
Eκτός από αυτό, νωρίτερα το νηολόγιο της Λιβερίας αποφάσισε να ανακαλέσει το πιστοποιητικό διαχείρισης ασφαλείας του πλοίου, καθιστώντας δυσκολότερο για τον ναυλωτή να ολοκληρώσει επιτυχώς το ναυλοσύμφωνο.
Tο NewLead Victoria, μεταφέρει κάρβουνο 70.000 μετρικών τόνων αξίας $7 εκατ., για λογαριασμό της DBC Shipping η οποία σχεδιάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, να ξεφορτώσει το κάρβουνο εξαιτίας της απώλειας του πιστοποιητικού ασφαλείας.
Στο πλοίο υπάρχει νέο προσωρινό πλήρωμα 13 ναυτικών που θα αναλάβει καθήκοντα ώστε να αποδεσμεύσει το φορτίο κάρβουνου που μεταφέρει το πλοίο.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ