Και στο βάθος… η κινεζική Cosco
Συμμετοχή στο διαγωνισμό για την πώληση του 67% του ΟΛΘ θα υποβάλει η γαλλική CMA CGM SA -ένας από τους μεγαλύτερους port operators παγκοσμίως-, μέσω της θυγατρικής της Terminal Link που θα συνασπιστεί στο κοινοπρακτικό σχήμα με την Deutsche Invest Equity Partners (DIEP).
Η απόφαση, σύμφωνα με πληροφορίες, ελήφθη κατά την χθεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της Terminal Link, στο Χονγκ Κονγκ. Να σημειωθεί ότι,μ εκτός από τη γαλλική CMA, στην Terminal Link συμμετέχει και η κινεζική εταιρεία China Merchants με ποσοστό 49%. Το διαμορφούμενο σχήμα, υπό την DIEP, που θα διεκδικήσει το 67% του ΟΛΘ, περιλαμβάνει την Deutsche Invest Equity Partners (DIEP), η οποία αναμένεται να διατηρήσει και το μεγαλύτερο ποσοστό, την CMA, μέσω της Terminal Link, και τον όμιλο του Ιβάν Σαββίδη η συμμετοχή του οποίου θα φτάσει το 15%.
Η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών εκπνέει στις 24 Μαρτίου, αλλά ήδη έχει ζητηθεί επισήμως από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες νέα αναβολή. Οι αποφάσεις επί του αιτήματος αναμένεται να ληφθούν από το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση.
Η CMA αποτελεί ένα από τα βασικά μέλη της Ocean Alliance, δηλαδή της συμμαχίας τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην οποία συμμετέχει και η Cosco. Έτσι η απόφαση της γαλλικής εταιρείας για συμμετοχή στην διεκδίκηση του ΟΛΘ δίνει νέα διάσταση στο διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη. Οι Γαλλο-γερμανοί θα έχουν απέναντί τους την αραβική Dubai Ports World (DP World), την ιαπωνική Mitsui & Co. Ltd.και την International Container Terminal Services από τις Φιλιππίνες.
Προκαταρκτικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ έχουν εκδηλώσει επίσης η θυγατρική της μεγαλύτερης εταιρείας μεταφοράς container Maersk, APM Terminals, την ιταλικών συμφερνόντων Duferco, τη Russian Railways JSC, την τουρκική Yilport Holding και τη ΓΕΚ Τέρνα, αλλά σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, μάλλον όλες αυτές οι εταιρείες δεν θα προχωρήσουν.
Σύμφωνα με το διαγωνισμό, το ύψος των επενδύσεων που θα πρέπει να αναλάβει ο νέος επενδυτής έχει προσδιοριστεί στα 180 εκατ. ευρώ για την επόμενη 7ετία ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται αύξηση του όγκου διακίνησης διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στις 550 χιλιάδες TEU μέσα στα επόμενα 9 χρόνια.