Συνεργασίες μεταξύ δύο εκ των δύο μεγάλων Ομίλων, τις οποίες σίγουρα ελάχιστοι περίμεναν έρχονται στην ελληνική ακτοπλοΐα. Πρόκειται για τον Όμιλο Attica και την ΑΝΕΚ. Μπροστά στον κίνδυνο να πέσουν στα βράχια του οικονομικού αδιεξόδου οι διοικήσεις ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, μετά από διαπραγματεύσεις που κράτησαν αρκετό καιρό αποφάσισαν να δώσουν λύση που θα ευνοεί τους πάντες ώστε να επιβιώσουν, να σωθεί η παρτίδα και να βγουν οι εταιρείες από το οικονομικό αδιέξοδο.
Οι κινήσεις θα αφορούν και τις γραμμές του εσωτερικού και μάλιστα σε χρυσοφόρες γραμμές αλλά και της Αδριατικής. Η συμφωνία των δύο εταιρειών αφορά, στη σύσταση κοινοπραξίας στις γραμμές
Πειραιάς – Ηράκλειο και Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα.
Ειδικότερα:
– Μειώνονται δρομολόγια πλοίων σε γραμμές όπου υπήρχε υπερπροσφορά χωρητικότητας. Μέσα από διαπραγματεύσεις
κάποια εταιρεία φεύγει ή μειώνει τα πλοία της σε γραμμή του εξωτερικού γραμμή και η άλλη σε άλλη γραμμή του εσωτερικού.
– Επίσης, αποδρομολογούνται πλοία από γραμμές που επίσης υπήρχε συμφόρηση.
-Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις θα επικεντρωθούν σε 2-3 βασικές γραμμές.
-Θα γίνει οικονομία κλίμακος ώστε να μειωθεί το λειτουργικό κόστος διαχείρισης των πλοίων.
Όπως όλα δείχνουν πρυτανεύει η λογική και το αίσθημα της αυτοσυντήρησης. Πληροφορίες θέλουν να έχουν διαδραματίσει ρόλο και οι τράπεζες που έχουν δώσει δάνεια στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.