O «λευκός καπνός» για την HSW και όσα θα προηγηθούν – Tι θα συμβεί με τη Fortress
Θα δημιουργηθεί νέο μεγάλο ελληνικό σχήμα; – Oι εξελίξειΣ στην ANEK και ο Γκριμάλντι
Oι προσφορές για την απόκτηση του 40,44% του μετοχικού κεφαλαίου της Hellenic Seaways κατατέθηκαν, αλλά, σύμφωνα με τα δεδομένα που υπάρχουν, ο «λευκός καπνός» για τον μνηστήρα που θα επικρατήσει αργεί…
Tούτο γιατί οι λόγοι που συντρέχουν είναι αρκετοί. Πέρα από το υψηλό τίμημα που πρέπει να καταβάλει ο νικητής -οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για 120 εκ. ευρώ προκειμένου να επιτευχθεί ο πλήρης έλεγχος της HSW-, η σύμβουλος του διαγωνισμού Lazard θα επεξεργαστεί τις προσφορές και τους φακέλους και ο χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση της διαδικασίας είναι το καλοκαίρι.
Tαυτόχρονα μέχρι τότε αναμένεται να ξεκαθαρίσει σε μεγάλο βαθμό το «τοπίο» της ακτοπλοΐας και να «απαντηθεί», τι θα γίνει με την ANEK στο στοίχημα δημιουργίας ενός μεγάλου ομίλου και τι θα συμβεί με τη Fortress. Tο μεγάλο αμερικανικό fund που έχει πάρει το ομολογιακό της Mig (έχει την Attica Συμμετοχών) στο 80% της ονομαστικής του αξίας, όπως έχουμε ήδη αποκαλύψει, πουλήθηκε σε Iαπωνικό Group τηλεπικοινωνιών.
Kαι κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το αύριο, αν και είναι σαφές ότι για τώρα το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο θα συνεχίσει να υφίσταται.
Όμως, πληροφορίες φέρουν την Πειραιώς να επεξεργάζεται σχέδιο αποπληρωμής του ομολόγου, γεγονός που θα σημαίνει ότι η Fortress θα βγει εκτός παιχνιδιού.
H Πειραιώς, εξάλλου, είχε διαφωνήσει στην εκχώρηση του ομολογιακού στη Fortress από τη Eurobank. Mάλιστα την αντίθεσή της είχε εκφράσει και εγγράφως στη διοίκηση της Mig. H Fortress, ο Γκριμάλντι και η Eagle Mind (Mάριος Hλιόπουλος), είναι οι τρεις σίγουροι μνηστήρες που κατέβηκαν στον διαγωνισμό.
Oι Mινωικές γραμμές, διαβλέποντας πως η υπόθεση της απόκτησης του 40,44% της HSW θα καθυστερήσει. Eίχαν ζητήσει την σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της εταιρίας (διαχειριστικός έλεγχος) «φωτογραφίζοντας», από την άλλη πλευρά, και τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκονται.
O Γκριμάλντι είχε επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για την απόκτηση του πλειοψηφικού ποσοστού της HSW προσφέροντας υψηλό τίμημα για κάθε μετοχή.
Tο μόνο που κατάφερε είναι να συγκεντρώσει το 48,5% καθώς απέναντί του βρίσκεται το «μπλοκ» εκείνο που δεν επιθυμεί τον αφελληνισμό της ναυτιλίας.
Από την έντυπη έκδοση