Το ζήτημα των παρανόμων ναυλώσεων και της επακόλουθης φοροδιαφυγής προσπαθεί να διαχειριστεί το Υπουργείο Ναυτιλίας, με τον υπουργό Παναγιώτη Κουρουμπλή να επαναφέρει το ζήτημα της δημιουργίας μητρώου ανασκαφών, που εδώ και χρόνια συζητείται πλην όμως δεν έγινε τίποτε.
«Είχαμε πάρα πολλές παράνομες ναυλώσεις από μαϊμούδες σκάφη. Μαϊμούδες με την έννοια ότι δεν είχαν τη νομιμότητα. Και αυτό είχε φοροδιαφυγή και ήταν και εις βάρος των επαγγελματιών. Αυτό λοιπόν τώρα είναι σε πιλοτικό πρόγραμμα – είμαι βέβαιος ότι θα υλοποιηθεί τους επόμενους μήνες – μαζί με το παρατηρητήριο θα περιορίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό αυτές τις παράνομες ναυλώσεις» τόνισε ο κ. Κουρουμπλής.
Για το αίτημα των φορέων που ασχολούνται με τις μαρίνες και αφορά το κοστος ενός σκάφους που δνε ήταν ενεργό ο ΥΝΑ τονίζει:
Σχετικά με το αίτημα διαχειριστών μαρίνων για το κόστος ενός σκάφους που παρέμενε ανενεργό, ο υπουργός είπε: «Θα έλεγα ότι είναι δικαιολογημένο, αφού απέτρεπε πολλά σκάφη να έρθουν στην Ελλάδα, να πάνε σε μαρίνες στην Ελλάδα, γιατί είτε ήταν σε ενέργεια -για παράδειγμα ερχόταν κάποιος το καλοκαίρι έκανε τις διακοπές του και μετά το τοποθετούσε σε μια μαρίνα- είτε όχι πλήρωνε τα ίδια χρήματα. Το ποσό τώρα είναι 8 ευρώ το μέτρο, το μήνα. Εάν ένα σκάφος δηλαδή ήταν 15 μέτρα ήθελε 120 ευρώ επί 12 μήνες, είναι αρκετά χρήματα. Εμείς κατανοήσαμε αυτή την κατάσταση και ζητήσαμε αυτή τη στιγμή και συμπεριλαμβάνουμε στο νομοσχέδιο μια διάταξη, ανταποκρινόμενοι σε αυτό ακριβώς το ερώτημα, ώστε τους μήνες που δεν είναι σε λειτουργία θα κατέβει το ποσό των 8 ευρώ το μέτρο στα 3 ευρώ. Αυτομάτως αυτό κάνει μια διαφορά στα 5 ευρώ , δηλαδή εκεί που θα πλήρωνε μηξνιαίως 120 ευρώ θα πληρώσει 45 ευρώ. Είναι πολύ μεγάλη η διαφορά και νομίζω αυτό είναι και ένα κίνητρο να έρθουν σκάφη από την Ευρώπη στις μαρίνες μας».
Ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε και στο μεγάλο πρόβλημα των ανενεργών μαρίνων. Ενώ δηλαδή είχαν δοθεί 170 άδειες, σήμερα λειτουργούν μόνον οι μισές, εξαιτίας περιβαλλοντολογικών και άλλων προβλημάτων.