Η κατάργηση των φόρων και δικαιωμάτων υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προκειμένου από 1ης Ιουνίου να γίνουν πιο φτηνά κατά περίπου 10% είναι το αντικείμενο της τροπολογίας που κατατέθηκε σήμερα προς ψήφιση στη Βουλή.
Παρά το γεγονός ότι Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, με ανακοίνωσή του, επανέλαβε τη δέσμευσή του για εφαρμογή των νέων μειωμένων τιμών στα εισιτήρια, άγνωστο παραμένει τι θα πράξουν τα μέλη της άλλης ακτοπλοϊκής ένωσης, της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, που αυτή τη στιγμή έχει την πλειοψηφία στην ακτοπλοϊκή αγορά.
Η ΕΕΝ έχει εκδώσει ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι δεν θα μπορέσει να υλοποιήσει την εξαγγελία για μείωση της τιμής των εισιτηρίων, καθώς ο κ. Διαμαντίδης ενέκρινε μισθολογική αύξηση στους ναυτικούς για το 2010 και 2011 την οποία αδυνατούν τα μέλη της Ένωσης να δώσουν, λόγω ζημιών στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, τα δύο τελευταία χρόνια.
Σημειώνεται ότι όταν η τροπολογία ψηφισθεί, θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα της κυβέρνησης, προκειμένου να γίνει νόμος του κράτους, ενώ σχετική εγκύκλιος αναμένεται να αποσταλεί προς το Ναυτικό Επιμελητήριο και τις δύο ακτοπλοϊκές ενώσεις, προκειμένου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να εκδώσουν νέους τιμοκαταλόγους στα εισιτήρια.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις στην τροπολογία, καταργείται το τέλος του ΚΑΕΟ (σσ ασφάλιση επιβατών και οχημάτων) που αποδιδόταν στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο προκειμένου να καλυφθούν κίνδυνοι από ναυτικά ατυχήματα και ανερχόταν στο 6,5% χωρίς ΦΠΑ.
Ήδη, όμως, με νεότερες διατάξεις, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες ασφαλίζονται υποχρεωτικά για τον ίδιο κίνδυνο σε μεγάλους ασφαλιστικούς οργανισμούς, με αποτέλεσμα να υπάρχει διπλή ασφάλιση επιβατών και οχημάτων και ως εκ τούτου σε διπλή χρέωση των εισιτήριων, με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο κόστος μετακυλίεται από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, στον επιβάτη.
Επίσης, καταργούνται τα αχθοφορικά δικαιώματα (0,55-1,09 ευρώ ανάλογα με το λιμάνι) καθώς και το τέλος για διαφυγούσα εργασία φορτοεκφόρτωσης, που αφορά στα εισιτήρια για τα φορτηγά που πραγματοποιούν το ταξίδι Πειραιά – Κρήτη – Πειραιάς και ανέρχεται σε 4%-8%, ανάλογα το λιμάνι.
Σημειώνεται ότι αχθοφόροι πλέον στα λιμάνια δεν υπάρχουν, ενώ το τέλος φορτοεκφόρτωσης, ήταν για ομάδες εργατών που και αυτές πλέον δεν υπάρχουν και οι οποίες φόρτωναν παλαιότερα τα προϊόντα στα βαπόρια, καθώς δεν υπήρχαν πλοία στα οποία να μπαίνουν μέσα σε αυτά, φορτηγά αυτοκίνητα.