Εντός της προσεχούς εβδομάδας αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή η τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας για την κατάργηση τελών και δικαιωμάτων υπέρ τρίτων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Η τροπολογία κατατέθηκε, στον απόηχο των έντονων αντιδράσεων της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), η οποία απείλησε να τινάξει στον αέρα τη «συμφωνία κυρίων» για τη μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που είχε συνάψει με το αρμόδιο υπουργείο, εάν εφαρμοστούν οι νέες συλλογικές συμβάσεις στην ακτοπλοΐα.
Μάλιστα η ΕΕΝ ανέφερε σε ανακοίνωση της πως οι αυξήσεις που προβλέπονται στις νέες συμβάσεις «μας αναγκάζουν να μην υλοποιήσουμε τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για μειώσεις στην τιμή των εισιτηρίων κατά 10%».
Ωστόσο στελέχη του ΥΘΥΝΑΛ σημείωναν, μιλώντας στο «Βήμα», ότι εφόσον ψηφιστεί στη Βουλή τότε τα μέλη της ΕΕΝ είναι υποχρεωμένα να μειώσουν την τιμή των εισιτηρίων.
Τα μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), μετά την ψήφιση της σχετικής τροπολογίας, θα προχωρήσουν σε μείωση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων με την αφαίρεση των φόρων «υπέρ τρίτων», οι οποίοι καταργούνται, όπως είχαν συμφωνήσει στη συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννη Διαμαντίδη.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου «με τις προτεινόμενες διατάξεις καταργούνται ορισμένα τέλη και δικαιώματα υπέρ τρίτων, τα οποία έχουν επιβληθεί με διάφορα νομοθετήματα επί της τιμής του εισιτηρίου των επιβατών που μετακινούνται και των οχημάτων που μεταφέρονται με πλοία της ακτοπλοΐας».
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση, καταργούνται :
– Τα ασφάλιστρα επιβατών και οχημάτων, που αποτελούσαν πόρους του Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (Κ.Α.Ε.Ο.) και κάλυπταν τον κίνδυνο από ναυτικά ατυχήματα.
Κι αυτό γιατί με νεότερες διατάξεις, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες ασφαλίζονταν υποχρεωτικά για τον ίδιο κίνδυνο και σε μεγάλους ασφαλιστικούς οργανισμούς. Κατά συνέπεια οδηγούμαστε μέχρι τώρα σε διπλή ασφάλιση επιβατών και οχημάτων και ως εκ τούτου σε διπλή χρέωση των εισιτήριων με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο κόστος μετακυλύετε από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες στον επιβάτη.
Συνακόλουθα καταργούνται και οι διατάξεις με τις οποίες συστάθηκαν ο κλάδος ασφάλισης επιβατών και οχημάτων και το Κ.Α.Ε.Ο.
– Τα αχθοφορικά δικαιώματα
– Τα δικαιώματα για διαφυγούσα αμοιβή εργατών, λόγω απώλειας εργασιών φορτοεκφόρτωσης σε λιμένες.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση τα δυο τελευταία δικαιώματα διατηρούνταν, χωρίς να υπάρχει λόγος, επιβαρύνοντας την τιμή του εισιτηρίου των επιβατών, που χρησιμοποιούσαν τα πλοία για να ταξιδέψουν για υπηρεσίες που παρέχονταν πια.
Τα στελέχη του υπουργείου σημείωναν πως «η κατάργηση των τελών και δικαιωμάτων θα συμβάλει στη μείωση της τιμής του εισιτηρίου και κατά συνέπεια στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, την τόνωση του κλάδου της ακτοπλοΐας, αλλά και την ενίσχυση των νησιών και των τοπικών οικονομιών».