– «Στόχος τα λιμάνια να γίνουν αφετηρία κρουαζιέρας»
– Να γίνει η ελληνική σημαία ελκυστική και όχι ευκαιρίας
Συνέντευξη εφ΄ όλη της ύλης στην DEALnews παρέθεσε ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, κ. Γιάννης Διαμαντίδης όπου μεταξύ άλλων τονίζει τις προσπάθειες που γίνονται για την αναβάθμιση του Πειραιά και των λιμανιών της χώρας όπως και το να γίνει η Ελληνική Σημαία πιο ελκυστική και όχι σημαία ευκαιρίας.
– Είστε ο πρώτος υπουργός αυτής της κυβέρνησης που μέσα σε μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία προχωρήσατε σε μειώσεις φόρων με στόχο τα φθηνότερα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Απ: Ναι, γιατί, στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία, θέλουμε φτηνά εισιτήρια. Θα πρέπει όμως να γίνει απόλυτα κατανοητό ότι η όποια μείωση των εισιτηρίων από τις υπέρ τρίτων κρατήσεις που θα ψηφίσει η βουλή, θα πάει προς όφελος του επιβάτη, του πολίτη, του νησιώτη. Και αυτό το νόημα είχε η «συμφωνία κυρίων» που επιτεύχθηκε με τις δύο ενώσεις των ακτοπλόων. Τώρα, εάν κάποιοι θέλουν να εμπαίζουν και κοροϊδεύουν το επιβατηγό τους κοινό και τον ελληνικό λαό, νομίζω ότι θα κριθούν από όλους και μάλιστα αυστηρά. Εμείς θέλουμε φέτος όλοι να πάμε πιο φθηνά στα νησιά μας. Κι αυτό το κάνουμε πράξη, σε ό,τι μας αφορά.
-Γιος του αείμνηστου βουλευτή Δημήτρη Διαμαντίδη. Τι διδαχθήκατε από τον πατέρα σας; Τι θυμάστε από την κοινοβουλευτική του δράση;
Απ: Ήθος, αγάπη για την δημοκρατία και την προκοπή του τόπου, οικογενειακή γαλήνη και ευτυχία και να έχουμε την πατρίδα μας, βαθιά στην καρδιά μας. Όλοι οι αγώνες του πατέρα μου, μέσα και έξω από τη βουλή – πρόσφυγας της Μικράς Ασίας μην ξεχνάμε – ήταν για την προκοπή του τόπου μας. Γι αυτό και τον τίμησε τόσο όσο ζούσε όσο και μετά το θάνατο του, όλη η Β’ Πειραιά. Χωρίς διακρίσεις.
-Ο λαός της Β’ Πειραιά σάς εκλέγει ανελλιπώς από το 1989 βουλευτή του, και όχι τυχαία, ενώ πριν από μερικούς μήνες ο πρωθυπουργός σάς εμπιστεύτηκε το τιμόνι του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Τι σηματοδοτεί για τον Πειραιά και τους γύρω δήμους η παρουσία σας στο ΥΘΥΝΑΛ;
Απ: Ο λαός, η Β’ Πειραιά γνωρίζει καλά την οικογένεια μας, τους δικούς μου αγώνες γι αυτό και με τιμά με την εμπιστοσύνη και την ψήφο του και τον ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου. Γιατί γνωρίζει ότι αγωνίζομαι για αυτούς, από κάθε μετερίζι και πόστο. Τώρα, ο πρωθυπουργός μας Γιώργος Παπανδρέου μου εμπιστεύτηκε ένα υπερ-υπουργείο αφού εκτός από την Ναυτιλία, την Νησιωτική Πολιτική έχουμε και την «γεωργία της θάλασσας», δηλαδή την Αλιεία. Και όχι μόνο. Το ΥΘΥΝΑΛ είναι ένα πολύ δυναμικό αναπτυξιακό υπουργείο με διεθνείς παρεμβάσεις και πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη της πατρίδας μας. Να βγούμε δυνατοί από την οικονομική κρίση. Η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο μου, επιβραβεύει όλη την Β’ Πειραιά, όλο τον Πειραιά. Και προφανώς αυτό έχει την αυτονόητη σημασία του.
-Έχετε αναδείξει όλα αυτά τα χρόνια, ως βουλευτής, σημαντικά προβλήματα της Β’ Πειραιά. Ποιες ήταν οι πιο σημαντικές σας παρεμβάσεις αυτά τα 22 χρόνια;
Απ: Δεν θα ήθελα να ξεχωρίσω «κάτι» γιατί θα αδικήσω τα 22 χρόνια των αγώνων μου σε κάθε τομέα. Απλά θα ήθελα να πω ότι οι προσπάθειες μου, μέρα και νύχτα, είναι να είμαι δίπλα σε όποιον με έχει ανάγκη και να προωθώ την δημοκρατία και την ανάπτυξη του τόπου. Να συμβάλλω κι εγώ προς αυτή την κατεύθυνση.
-Τώρα, ως υπουργός, συμβάλατε στην έγκριση της καταβολής αντισταθμιστικών στον δήμο του Περάματος για την παρουσία των δεξαμενών καυσίμων στην πόλη. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι έχετε έγνοια για την εκλογική σας περιφέρεια για να πάρει το μερίδιο που της αναλογεί…
Απ: Αυτό ακριβώς που λέτε. Θέλω η Β’ Πειραιά, μια περιοχή με πολλά προβλήματα, να βρει τη σύγχρονη θέση που της αξίζει. Να αναπτυχθεί και να γίνει το «στολίδι» της Αττικής. Και προς αυτή την κατεύθυνση δουλεύω και θα δουλέψω. Γι αυτό και ενεργοποίησα το Ειδικό Συντονιστικό Αναπτυξιακό Όργανο του Πειραιά (ΕΣΑΟΠ) στο οποίο προεδρεύω για να εξελιχθεί η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε πόλο οικονομικής και εν γένει ανάπτυξης, προσέλκυσης επενδύσεων, δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, αστικής ανάπλασης και δημιουργίας. Ο Δήμος Περάματος είναι ένας δήμος με συσσωρευμένα προβλήματα επί πολλές δεκαετίες και είναι τώρα ευκαιρία να του αποδοθούν αυτά που πρέπει για τις δεξαμενές που υπάρχουν εκεί και επιβαρύνουν το περιβάλλον.
-Έχετε πει ότι είναι η ώρα να γίνει ο Πειραιάς διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Είναι εφικτό και από τι εξαρτάται;
Απ: Πολύ σύντομα θα καταθέσω στη βουλή το νομοσχέδιο για το Cluster του Πειραιά. Γι’ αυτό και αποφασίσαμε με την Επιτροπή Σχεδιασμού Λιμένων, να ξεκινήσουμε με την υλοποίηση τριών μεγάλων έργων που θα δώσουν πνοή όχι μόνο στον Πειραιά αλλά στην οικονομική ζωή του τόπου. 1ον προχωράει η υλοποίηση του Συνεδριακού Κέντρου μέσα στο λιμάνι του Πειραιά 2ον η δημιουργία ενός ξενοδοχείου 5 «αστέρων» μέσα στην λιμενική ζώνη του Πειραιά και 3ον η επέκταση της νότιας πλευράς του λιμανιού του Πειραιά, με νέες υποδομές και νέους μόλους για την προσέγγιση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Πιστεύουμε ότι με τα μέτρα αυτά γίνετε η αρχή της υλοποίησης του μεγάλου προγράμματος που είχε εξαγγελθεί από τον ΟΛΠ και από την κυβέρνηση, είναι μέτρα αναπτυξιακά, θα δώσουν ζωντάνια και ανάπτυξη στην οικονομία μας και θα δώσουν και πολλές νέες θέσεις εργασίας.
-Προ μηνών παρουσιάστηκε το σχέδιο «Πολιτιστική Ακτή» αλλά υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις, όπως από την πλευρά του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας. Τις συμμερίζεστε;
Απ: Όχι, δεν τις συμμερίζομαι. Και γι αυτό έχω συζητήσει επανειλημμένα με την δημοτική αρχή και πιστεύω όλοι μαζί θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας δεν πρέπει να ανησυχεί γι αυτό. Τουναντίον θα έλεγα με το σχέδιο «Πολιτιστική Ακτή» θα αναβαθμιστεί.
-Τρεις μήνες μετά το ταξίδι σας στην Κίνα, διατηρείτε την ίδια αισιοδοξία για την ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων με τη χώρα μας;
Απ: Ναι, γιατί θέσαμε υγιείς βάσεις ώστε η Κίνα να επενδύσει στην Ελλάδα με τρόπο που να συμφέρει όλες τις πλευρές. Επίσης πετύχαμε να διπλασιάσουμε το ποσό που θα διαθέσει η Κίνα στα ελληνόκτητα πλοία που κτίζονται στα Ναυπηγεία της Κίνας με τους καλύτερους χρηματοδοτικούς όρους και εάν χρειαστεί να τα ναυλώσει. Πιστεύω ότι μόλις αρχίσαμε με την Κίνα το κεφάλαιο που αφορά την οικονομική μας συνεργασία.
-Πώς θα επιτευχθεί ο στόχος της προσέλκυσης πλοίων στην ελληνική σημαία;
Απ: Με τις νέες πολιτικές που εφαρμόζουμε και καθιστώντας την ελληνική σημαία, όχι σημαία ευκαιρίας, αλλά ελκυστική διεθνώς. Μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα διαθέτει την πρώτη θέση στην παγκόσμια Ναυτιλία.
-Όσον αφορά στον τομέα της κρουαζιέρας, είχατε πει ότι είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον 4-5 μεγάλες εταιρείες για να υπογράψουν σύμβαση. Έχουμε κάποια εξέλιξη;
Απ: Πολύ σύντομα θα έχουμε. Στην Κρουαζιέρα δεν πρέπει να βιαζόμαστε. Είναι ένας κλάδος που θέλει πολύ καλή προετοιμασία, γίνεται προγραμματισμός ετών και στόχος μας είναι να αποτελέσουν τα λιμάνια μας «αφετηρία» της κρουαζιέρας. Είμαι αισιόδοξος ότι η πολιτική μας θα αποδώσει καρπούς. Ήδη φέτος θα έχουμε αύξηση της κίνησης της κρουαζιέρας κατά 20% περίπου.
-Γιατί κάποιος νέος να επιλέξει το επάγγελμα του ναυτικού; Ποια τα κίνητρα για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα;
Απ: Σύντομα –μέσα στο καλοκαίρι- θα είμαστε σε θέση να καταθέσουμε μια συνολική πρόταση για αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης. Γιατί το ναυτικό Επάγγελμα και οι Ναυτιλιακές σπουδές γενικότερα θα πρέπει να πάρουν τη θέση που τους αξίζουν σε μια Ναυτική χώρα, όπως είναι η Ελλάδα. Σε θέματα όμως, όπως η εκπαίδευση, οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές.
-Πότε θα αρθεί η πολιτική επιστράτευση των ναυτικών, κύριε υπουργέ;
Απ: Όταν θα εκλείψουν οι λόγοι που την κατέστησαν αναγκαία. Και αυτό δεν αφορά το Υπουργείο.
-Ποιο είναι το προσωπικό σας στοίχημα;
Απ: Να είμαι χρήσιμος στον τόπο μου και ήσυχος με τη συνείδηση μου.
-Πότε βλέπετε εκλογές;
Απ: Το είπε ο πρωθυπουργός. Στο τέλος της συνταγματικής λήξης της κυβερνητικής θητείας.