Συνολικά 34 πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 3,57 εκατ. τόνων απέκτησαν τον Μάιο οι Έλληνες πλοιοκτήτες, δαπανώντας συνολικά κεφάλαια 712,5 εκατ. δολ. (περίπου 638 εκατ. ευρώ).
Αυτό προκύπτει από σχετική ανάλυση της εταιρείας παροχής ναυλομεσιτικών υπηρεσιών Golden Destiny, όπως δημοσιεύεται σε σχετικό ρεπορτάζ της Καθημερινής.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ από τις αρχές του έτους μέχρι και τις αρχές Ιουνίου, πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα έχουν επενδύσει κεφάλαια της τάξεως 2,42 δισ. ευρώ για την απόκτηση 151 πλοίων, τα περισσότερα εκ των οποίων (100 πλοία) είναι φορτηγά πλοία.
Επιπλέον, έχουν αποκτηθεί 33 δεξαμενόπλοια και 16 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με την κ. Κοκκίνη, επικεφαλής αναλύτρια της Golden Destiny, παρότι κατά τη διάρκεια του Μαΐου οι δείκτες των ναύλων υποχώρησαν κατά 15% σε ό,τι αφορά τα πλοία τύπου Capesize και περίπου 19% στα μικρότερα φορτηγά πλοία, τύπου Supramax και Handysize, η ζήτηση από τους Ελληνες πλοιοκτήτες παρέμεινε υψηλή και μάλιστα σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες πλοίων, γεγονός που μπορεί να μεταφραστεί και ως ένδειξη εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών στις μελλοντικές προοπτικές ανάκαμψης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου.
Με βάση τα σχετικά στοιχεία, αποκτήθηκαν συνολικά 14 φορτηγά πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1,57 εκατ. τόνων, ενώ το ύψος της επένδυσης ανήλθε σε 307 εκατ. δολ. (περίπου 276 εκατ. ευρώ).