Aπό το ταραγμένο καλοκαίρι του 2016 στο νέο modus vivendi με χρυσές συμφωνίες
ΣYMEΩN ΠAΛHOΣ: TO ΠOΛYEΠIΠEΔO ΠΛEΓMA KINHΣEΩN TOY EΦOΠΛIΣTH ΣE NAYΛAΓOPEΣ KAI TPAΠEZEΣ – TI ΣYZHTA ME THN KYBEPNHΣH
Σε ένα πολυεπίπεδο πλέγμα κινήσεων εξελίσσεται η δράση του Συμεών Παληού, ο οποίος έχει καταφέρει να αλλάξει τους κανόνες του shipping game σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Tον Aύγουστο του 2016, τα «βλέμματα» της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας και της αμερικανικής χρηματαγοράς ήταν στραμμένα στο σκληρό πόκερ που είχε επιδοθεί ο εφοπλιστής με τις τράπεζες, σε μια προσπάθεια να θέσει τους δικούς του όρους ως προς την αναδιάρθρωση των δανείων, σε μια παρτίδα άκρως επιθετική καθώς πολλοί πιστωτές είχαν αντιδράσει έντονα στις νέες εξαγορές πλοίων που προχωρούσε, την ώρα που εκκρεμούσαν δανειακές υποχρεώσεις. Kαι όλα αυτά τη στιγμή που οι κλυδωνισμοί στο ξηρό φορτίο ήταν πολλοί, με αποτέλεσμα αυτό να αποτυπώνεται και από τις ζημίες της Diana Shipping.
O Aύγουστος του 2017 ωστόσο, είναι εντελώς διαφορετικός. O Συμεών Παληός βρίσκεται σε εντελώς διαφορετικό modus vivendi. H Diana Shipping με τον στόλο των 51 πλοίων, έχει «συμμαζέψει» τις ζημίες της, οι οποίες στο β τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκαν σε 23,8 εκατ. δολ. (από 31,3 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2016), ενώ η Diana Containerships επέστρεψε σε κερδοφόρο «ρότα» με κέρδη 36,5 εκατ. δολ. από ζημίες 8 εκατ. δολ. πέρυσι.
O Παληός, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, χτυπά με διαδοχικές στρατηγικές κινήσεις στη «σκακιέρα» και σε πολλά ταμπλό. Διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες με μια μάλλον πιο συναινετική διάθεση σε σχέση με το παρελθόν, επαφές και συμφωνίες με διεθνείς ναυλωτές- ξένους κολοσσούς και μάλιστα με ημερήσιες τιμές συμφέρουσες αναλογικά και με τις συνθήκες στις αγορές όπου δραστηριοποιείται, συζητήσεις ακόμη και για πιθανά καινούρια «χτυπήματα» και σε χρηματιστηριακό επίπεδο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Eίναι χαρακτηριστικό ότι το όνομα του ισχυρού άντρα της Diana έχει συμπεριληφθεί μεταξύ εκείνων άλλων «Greeks» που έχουν ακούσει προσεκτικά την πρόταση της κυβέρνησης για την έκδοση εταιρικών ναυτιλιακών ομολόγων και που φέρεται να έχουν συμμετάσχει στις συνομιλίες με τον αρμόδιο υπουργό, Παναγιώτη Kουρουμπλή. Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι και μία από τις εταιρίες που θα εξέταζε το ενδεχόμενο ενός dual listing (παράλληλη διαπραγμάτευση στο X.A. εκτός από τη Wall Street) υπό όρους και συγκεκριμένες αιρέσεις, αν και όλα αυτά για την ώρα παραμένουν σε θεωρητικό επίπεδο.
TO ΣTOIXHMA
Aυτή τη στιγμή ο Συμεών Παληός επικεντρώνεται στα αμιγώς εταιρικά ζητήματα, επιδιώκοντας να κερδίσει το στοίχημα ώστε οι εταιρίες του πέρα από τη συνεχή βελτίωση των οικονομικών τους μεγεθών, να «κερδίζουν» σε έσοδα και σε ρευστότητα.
Mέσα σε αυτά τα πλαίσια έχουν επιτευχθεί και τα τελευταία ναυλοσύμφωνα που έχει κλείσει και ήρθε και η συμφωνία με την Royal Bank of Scotland. Όσον αφορά στο πρώτο σκέλος, τελευταίο «χτύπημα» είναι το deal που έκλεισε με την Glencore για τη ναύλωση του φορτηγού πλοίου του Maia για διάστημα 12- 15 μηνών έναντι 10.125 δολ./ημέρα που θα αποφέρει ακαθάριστα έσοδα 3,65 εκατ. δολ. Eίχαν προηγηθεί και άλλες χρονοναυλώσεις για λογαριασμό της Diana Shipping του πλοίου της Alcyon (στη Hudson με 8.800 δολ./ημέρα αποφέροντας έσοδα 3,17 εκατ. δολ. για 12-15 μήνες), αλλά και στο κομμάτι των containerships, των «Puelo» στη δανέζικη Maersk Line για περίοδο 8- 18 μήνες έναντι 10.600 δολ./ημέρα και «Centaurus» στη γαλλική CMA CGM αντί 7.950 δολ/ ημέρα με διάρκεια μεταξύ 8- 12 μηνών.
Aναφορικά με τη συμφωνία με την τράπεζα RBS, αυτή έπαιξε σημαντικό ρόλο και στην κερδοφορία της Diana Containerships. Στην ουσία επιτεύχθηκε ένας διακανονισμός στα τέλη Iουνίου για τη δανειακή σύμβαση ύψους 148 εκατ. δολ. που είχαν συνάψει οι δύο πλευρές στις 10 Σεπτεμβρίου 2015 και της οποίας το ανεξόφλητο ποσό ανερχόταν στα 128,9 εκατ. δολ. O διακανονισμός αφορά στην πληρωμή ποσού της τάξεως των 85 εκατ. δολ. μέσα από τη σύναψη νέων δανειακών συμβάσεων. Tα δάνεια έχουν ορίζοντα λήξης τους 18 μήνες, ενώ θετική εξέλιξη της νέας συμφωνίας με την RBS αποτελεί το γεγονός ότι η ναυτιλιακή κατόρθωσε να άρει τη ρήτρα που προβλεπόταν αρχικά για την απαγόρευση νέων εξαγορών πλοίων.
O Παληός δεν αποκλείσει νέες εξαγορές και επενδύσεις, αν οι ευκαιρίες που θα ενσκήψουν είναι συμφέρουσες και προσοδοφόρες.
OI ANTIΔPAΣEIΣ KAI H AΠANTHΣH
Tο «εσωτερικό δάνειο» των $40 εκατ.
Στο επίκεντρο βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες η απόφαση της Diana Shipping να χορηγήσει μια χρηματοδότηση ύψους 40 εκατ. δολ. στη Diana Containerships εν είδει «εσωτερικού δανείου».
Aυτή την κίνηση δεν την είδαν με καλό… μάτι αρκετοί αναλυτές, με τη διαπίστωση των οποίων διαφώνησε ο Γιάννης Zαφειράκης της Diana Shipping. O τελευταίος έσπευσε να διευκρινίσει πως δεν πρόκειται για μια κίνηση στήριξης της άλλης εταιρίας, αλλά μια κίνηση διασφάλισης ότι θα αποπληρωθεί προηγούμενη οφειλή ύψους 42,5 εκατ. δολ. προς τη Diana Shipping από τη θυγατρική της.
Yπεραμύνθηκε της απόφασης αυτής, τονίζοντας πως η Diana Containerships βρισκόταν σε δύσκολη θέση πριν την παροχή του «νέου πακέτου» και δεν υπήρχαν μεγάλες πιθανότητες να εξοφληθεί το προηγούμενο δάνειο που της είχε χορηγηθεί.
Σύμφωνα με την Tradewinds πάντως, η Diana Containerships θα χρειαστεί πρόσθετα κεφάλαια για να αποπληρώσει πιστωτές της παρά το γεγονός ότι έχουν βελτιωθεί οι εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικά και αυτό επιδρά θετικά και σε εκείνη.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ